سرپرست مدیریت فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

برگزاری اولین سوگواره «واقعه سرخ» ویژه دانش آموزان در قشم

برگزاری اولین سوگواره «واقعه سرخ» ویژه دانش آموزان در قشم
کدخبر : 544907

به گزارش شما و اقتصاد: سرپرست مدیریت فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری اولین سوگواره «واقعه سرخ» ویژه دانش آموزان با همکاری مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد:حامد بی آزار با بیان این مطلب، اظهار کرد: این سوگواره با هدف اشاعه فرهنگ و اخلاق عاشورایی در جامعه به ویژه در میان دانش آموزان و در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در خانواده ها برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای نخستین سوگواره «واقعه سرخ» در منطقه آزاد قشم، افزود: داستان کوتاه، طراحی و ساخت کلیپ، طراحی و ساخت انیمیشن، مسابقه دلنوشته ای به امام حسین (ع)، مسابقه عکاسی هر خانه یک حسینیه، مداحی و شعر عاشورایی بخش های مختلف این برنامه فرهنگی - هنری را تشکیل می دهند.

سرپرست مدیریت فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در پایان تمامی آثار رسیده به این سوگواره مورد داوری قرار گرفته و به بهترین فعالیت ها و آثار دانش آموزی جوایزی اهدا خواهد شد.

به گفته بی آزار؛ یکی از عوامل هویت ساز، نظم دهنده و ارتقاء بخش ظرفیت های فرهنگی نمادهای ملی و مذهبی و با استفاده مؤثر از این ظرفیت می توان مسیر حرکت و تعالی جوامع را تعیین کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی - هنری در زنده نگاه داشتن شور و شعور حسینی و ایجاد بستری مناسب برای شکوفا شدن استعدادهای هنری دانش آموزان و نوجوانان نقش بسزایی خواهد داشت.

علاقه مندان به شرکت در این برنامه در تمامی مقاطع تحصیلی در دو بخش پسرها و دخترها می توانند تا تاریخ ۱۵ شهریور آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره واقع در کانون فرهنگی تربیتی شهید ذاکری نمایند. همچنین دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می توانند آثار مجازی خود را نیز به شماره ۰۹۱۹۷۶۱۹۵۶۵ از طریق واتس اپ ارسال کنند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: