متخصصان ایرانی ۲ هواپیمای زمین گیر کیش ایر را اورهال کردند

متخصصان ایرانی ۲ هواپیمای زمین گیر کیش ایر را اورهال کردند
کدخبر : 544988

به گزارش شما و اقتصاد: معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش گفت: این شرکت در سال جاری با استفاده از دانش بومی و توان داخلی ۲ فروند هواپیمای زمین گیر مسافری را به منظور افزایش مسیرهای هوایی بازآمد (اورهال) کرده است.

به گزارش شما و اقتصاد: معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش گفت: این شرکت در سال جاری با استفاده از دانش بومی و توان داخلی ۲ فروند هواپیمای زمین گیر مسافری را به منظور افزایش مسیرهای هوایی بازآمد (اورهال) کرده است.

خلبان عادل نورعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه پروازها و بکار گیری مجدد ناوگان شرکت کیش ایر از سیاست های کاری در سال جاری است اظهار داشت: در این راستا تعمیرات اساسی (اورهال) چهار فروند هواپیمای زمین گیر شرکت در دستور کار قرار گرفته که تا کنون یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ مدرن و یک فروند هواپیمای MD  با انجام عملیات بازامد به ناوگان مسافری شرکت بازگشته است.

وی اضافه کرد: بازامد ۲ هواپیمای زمین گیر دیگر شامل یک فروند از نوع فوکر ۱۰۰ وMD  نیز در دستور کار قرار گرفته به ترتیب در ۲ هفته و ۶ هفته آینده به جمع ناوگان هواپیمایی شرکت برای ارایه خدمات مسافری باز می گردد.

معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری تعداد هواپیماهای شرکت چهار فروند بود و افزایش این تعداد به هشت مورد تا پایان سال در دستور کار است یادآور شد: در سال جاری با بازگشت ۲ فروند هواپیمای اورهال مسیرهای پروازی شرکت در داخل کشور از ۱۸ لگ پروازی به ۳۵ مورد رسیده است.

وی گفت: همچنین پیش بینی می شود با بازگشت ۲ هواپیمای در حال بازسازی دیگر و در صورت مساعد بودن شرایط کشور از لحاظ وضعیت کرونایی تعداد فرکانس های پروازی داخل کشور از ۳۵ لگ پروازی فعلی به ۶۰ تا ۸۰ مورد برسد.

بازآمد هواپیماها با توان داخلی صورت گرفته است

خلبان نورعلی با بیان اینکه با توجه به اینکه هر چهار هواپیمای زمین گیر این شرکت به علت اعمال تحریم های شدید علیه جمهوری اسلامی بدون استفاده بودند افزود: مدیریت شرکت از اردیبهشت سال جاری اورهال این هواپیماها با استفاده از دانش و توان بومی شرکت های دانش بنیان داخل کشور در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: اکنون با نتیجه بخش بودن این سیاست علاوه بر اینکه توانسته ایم با حدود ۲۰ درصد هزینه پیش بینی شده ارسال تجهیزات به خارج از کشور این امکانات را برای استفاده مجدد تعمیر کنیم.

وی گفت: همچنین در سال جاری خط تعمیرات، نگهداری و مهندسی پرواز ایرباس شرکت راه اندازی شده که در این زمینه نیز وابستگی های داخلی و خارجی خود کفا شده ایم.

کیش ایر به دنبال اتصال خلیج فارس به دریای خزر است

معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت کیش ایر یادآور شد: این شرکت در راستای توسعه فعالیت های حمل و نقل به منظور پشتیبانی از توسعه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری در نظر دارد پس از بازگشت هواپیماهای زمین گیر به ناوگان مسیر پروازی جدید برای اتصال خلیج همیشه فارس تا دریای خزر را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این مسیر بین کیش و رامسر با ناوگان فوکر ۱۰۰ ایجاد می شود افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد فعالیت این شرکت در کیش انجام می شود و در حدود ۲۰ دهه از فعالیت شرکت تقریبا از بیشتر فرودگاه های کشور به این جزیره پرواز قرار شده است.

خلبان نورعلی افزود: توسعه مسیرهای بین المللی از جمله کیش - دبی، کیش - مسقط، مسیر حرم تا حرم (مشهد - نجف)؛تهران نجف و تهران به ترکیه و بر عکس این مسیرها نیز جز اولویت های دیگر شرکت در سال جاری است.

برخورد با ۹ آژانس مسافرتی متخلف

وی با بیان اینکه تمام شرکت های مسافرتی به عنوان عرضه کنندگان بلیط های هواپیما به مسافران مکلف به رعایت نرخ نامه شورای عالی هواپیمایی کشوری هستند گفت: شرکت کیش ایر در راستای حفظ حقوق مسافران حدود ۹ ماه گذشته با گرانفروشی های مختلفی برخورد کرده است.

معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش افزود: شرکت در ابتدا سعی کرده در دقایق اولیه افزایش قیمت های خودسرانه با تذکرات مانع از گرانفروشی شود که بسیاری از آژانس ها در نتیجه این تذکرات علاوه بر بازگرداندن قیمت ها نسبت به عودت هزینه ها نیز اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: اما ۹ شرکت که به تذکرات بی توجه بودند طی نامه ای در پنجم مرداد ۱۴۰۰ جریمه شده و شرکت هم اکنون در حال پیگیری برخوردهای کتبی خود از نهادهای ذیصلاح است.

کاهش ۵۰ درصدی پروازهای شرکت هواپیمایی کیش

خلبان نورعلی با اشاره به محدویت های کرونایی در جزیره کیش از هفته گذشته گفت: تمامی شرکت های هواپیمایی تابع قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشور هستند و در رابطه با محدودیت پروازها هم هر مصوبه ای از سوی این سازمان اعلام شده کیش ایر نیز آن را اجرا کرده است.

وی افزود: سال گذشته در ایام ابتدایی کرونا قرنطینه این جزیره، کیش ایر تنها شرکت هواپیمایی بود که به مردم به صورت یک طرفه و با پایین تر از نرخ مصوب خدمات رسانی کرد.

وی یادآور شد: از ۱۰ روز گذشته نیز پروازهای کیش ایر به این جزیره و برگشت آن  بدلیل افزایش شیوع بیماری کرونا دلتا در کشور تا سقف ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای کمک به مهار هر چه زودتر بیماری کرونا در کشور و به خصوص در جزیره کیش و همراهی با کادر درمانی و حفظ سلامتی کیشوندان گرامی و ساکنان آن جزیره انجام شده است.

خلبان نورعلی یادآور شد: کلیه پروازهای منتهی به جزیره کیش و سایر پروازهای کیش ایر با رعایت فاصله گذاری و پذیرش ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیما و کلیه شیوه های نامه های بهداشتی ابلاغ شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت انجام می شود.

 روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: