پیشرفت ۹۰ درصدی ترمینال جدید فرودگاه کیش

پیشرفت ۹۰ درصدی ترمینال جدید فرودگاه کیش
کدخبر : 545247

به گزارش شما و اقتصاد: معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش از بهره برداری سالن مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد:  علی عرب معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه یکشنبه هفتم شهریور در گفتگوی اختصاصی خبر سیمای کیش از پیشرفت ۹۰ درصدی پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی جزیره خبر داد و گفت: بخاطر ابتلای تعدادی از کارکنان به ویروس کرونا وقفه ای در پیشرفت این طرح ایجاد شده بود که با پیش بینی انجام شده این پروژه در ۲ ماه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

به گفته علی عرب پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش از نظر تعداد پروازها کافی بوده و در ساخت پایانه جدید  مسافری سرعت را بر کیفیت ترجیح نخواهیم داد.

علی عرب در ادامه سخنان خود بر روند تکمیل باند جنوبی فرودگاه کیش اشاره کرد و گفت: مناقصه جدید اجرای این پروژه در دو مرحله درحال برگزاری است که در مدت دو ماه آینده این طرح نیز با انجام ۴۵هزار تُن آسفالت مورد نیاز و ایجاد روشنایی باند به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اجرای ۷۰ پروژه عمرانی و زیربنایی در کیش، گفت: تعدادی از این طرح‌ها به اتمام رسیده و تعدادی هم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

علی عرب در خصوص اجرای طرح سیستم اعلام و اطفاء حریق بندر تجاری کیش، اظهار داشت: سیستم اعلام و اطفاء حریق بندرتجاری جهت راه اندازی در مرحله آزمایش است.

عرب خاطر نشان کرد: جرثقیل‌های سقفی و همچنین ساختمان مجموعه پلیس فرودگاه تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده.

وی با بیان این که بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در حال ساخت مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند، تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها بر اساس برنامه‌های بالادستی، نیازسنجی شده و در حال برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به طرح طلوع تا غروب گفت: بخشی از این طرح اجرا شده و به بهره برداری خواهد رسید و دو میدان جدید در حد فاصل پارک آبی تا میدان دلفین از نظر ترافیکی و نیاز منطقه احداث خواهد شد.

علی عرب با تاکید بر این که بکر ماندن برخی از سواحل جزیره یک مطالبه مردمی است، گفت: با استناد به طرح جامع کیش جاده جهان  بر اساس مدیرت یکپارچه این طرح با کمترین مداخله در طبیعت اجرا می شود.

وی ضلع جنوبی جزیره کیش را در طرح جامع به عنوان بخش مهمی در توسعه بلند مدت این منطقه عنوان کرد و  افزود: در غرب جزیره توسعه میان مدت بوده و مطابق با طرح جامع پیشرفت لازم را داشته است.

علی عرب خاطر نشان کرد: به خاطر حساسیت بالای مسائل زیست محیطی از جمله وجود سایت لاک پشت‌ها در جنوب جزیره و تردد اصلی پرسرعت رینگ اصلی ۷۵ متری که با محورهای قائم بر آن به جاده جهان منتهی شده و صرفاً برای دسترسی گردشگری به سواحل پیش بینی شده است.

عرب از ادامه این طرح تا میدان غروب خبر داد و گفت: اجرای طرح طلوع تا غروب به صورت تک باند و با تعریض پروفیلد عرضی جاده و ایجاد پارکینگ‌های طولی و با حداقل مداخله با رعایت شرایط محیط زیستی و توسعه را در این منطقه اشاره داشت تا مانع از ایجاد تصادفات در این منطقه شود.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: