تبیین طرح های در حال اجرای شرکت عمران در برنامه زنده شب های کیش

تبیین طرح های در حال اجرای شرکت عمران در برنامه زنده شب های کیش
کدخبر : 545248

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با حضور در برنامه زنده شب های جزیره با اشاره به مهمترین طرح های در حال اجرای این منطقه بر اهمیت توقف طرح طلوع تا غروب کیش تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد:  عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، شامگاه شنبه ششم شهریور در برنامه زنده شب های کیش ضمن اشاره به طرح های در حال اجرای این شرکت، بر ضرورت اصلاح طرح محور طلوع تا غروب و ناسازگاری آن با محیط زیست تاکید کرد و گفت: اجرای تمام فعالیت های عمرانی و زیر بنایی در جزیره باید منطبق با طرح جامع کیش باشد.

شرفی با بیان این که آزمون و خطا در اجرای طرح های عمرانی قابل پذیرش نیست، بر ضرورت اصلاح طرح محور طلوع تا غروب کیش اشاره داشت و افزود: تبدیل محور فرعی با کاربری گردشگری "طرح طلوع تا غروب" در نوار ساحلی جزیره کیش یک اقدام غیر اصولی و غیر کارشناسی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش بر لزوم اهمیت رعایت اصولی طرح جامع بدون اعمال نظر سلیقه ای و غیر کارشناسی شده تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای طرح طلوع تا غروب علاوه بر آسیب بصری به زیبایی های طبیعی سواحل جنوبی، ناسازگار با زیستگاه ارزشمند لاک پشت ها و سبب انقراض آنان نیز خواهد شد.

به گفته عبدالنبی شرفی با تلاش مضاعف و عزمی جدی نسبت به توقف طرح طلوع تا غروب کیش اقدام کردیم تا از هدر رفت بیت المال جلوگیری کنیم.

وی اولویت بندی طرح های مهم شهری را از شاخص های موثر توسعه و پیشرفت زیرساخت های عمرانی در این منطقه برشمرد و گفت: در سنوات گذشته اعتبارات عمرانی به جای این که در بخش های اولویت دار همچون احداث واحدهای مسکونی برای ساکنان کیش و توسعه معابر شهری هزینه شود به امور غیر ضروری اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش اقدام غیر کارشناسی در خصوص تخصیص منابع مالی به امور غیر ضروری را آثار زیان بار برای مردم، طبیعت و محیط زیست کیش عنوان کرد.

عبدالنبی شرفی خاطر نشان کرد: اجرای طرح طلوع تا غروب نه تنها اولویت و ضرورتی ندارد بلکه مارا از روند توسعه شهری باز خواهد داشت از این رو باید زیرساخت های رفاهی برای ساکنان مناطق مسکونی از جمله سفین قدیم، سفین جدید و شهرک صدف و ... ایجاد شود.

شرفی در بخش دیگری از گفتگوی خود در برنامه زنده شب های کیش از برنامه ریزی اصولی و مدون این شرکت در حوزه‌های عمرانی از جمله تکمیل مصلا، ساختمان دادگستری، کاخ مرجان، توسعه و تکمیل اماکن ورزشی و در حوزه شهری نیز سعی و اهتمام برای حفظ و نگهداری فضای سبز، روشنایی معابر و توسعه و نگهداری مبلمان شهری، توسعه و نگهداری معابر و فاضلاب شهری تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی جزیره کیش را به عنوان مهمترین قطب گردشگری ایران برشمرد و اظهار داشت: با اجرای طرح های کاربردی، صحیح و خدمت صادقانه به مردم می توانیم گام های موثری برای توسعه و رونق این منطقه برداریم

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: