رییس شورای حل اختلاف استان هرمزگان؛

گذشت و بخشش به ترویج فرهنگ صلح و وحدت کمک می کند

گذشت و بخشش به ترویج فرهنگ صلح و وحدت کمک می کند
کدخبر : 545595

به گزارش شما و اقتصاد: آیین تکریم خانواده «سرپرست» اولیای دم پرونده قصاص با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رئیس شورای حل اختلاف استان هرمزگان، فرماندار شهرستان قشم، امامان جمعه این شهرستان، امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و اجرایی شهرستان قشم برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  مظفر حمزه ئی، معاون قضایی رییس کل دادگستری هرمزگان در این جلسه ضمن قدردانی از خانواده اولیای دم در این پرونده قصاص، گفت: در موضوع عفو و بخشش تنها جان محکومان نجات پیدا نمی کند و از این طریق حیات مجددی به جامعه بخشیده می شود.

رییس شورای حل اختلاف استان هرمزگان ادامه داد: گذشت و بخشش در چنین پرونده های می تواند به فرهنگسازی بیشتر برای ترویج صلح، گذشت و وحدت در جامعه کمک کند.

وی اضافه کرد: فرصت دادن به یک انسان برای حیات دوباره و گذشتن از حق خود (قصاص) کاری بسیار ارزشمند و الهی است که می تواند تاثیرات مثبتی در زندگی اجتماعی افراد داشته باشد.

معاون رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: جامعه مصلحین استان هرمزگان طی سال های گذشته در پرونده های متعددی به ایفای نقش پرداخته و برای ادامه این مسیر نیاز به همراهی تمامی مسئولان، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان داریم.

براساس این گزارش، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه ضمن بیان روایاتی در باب بخشش و بزرگواری پیامبر (ص) و ائمه (ع)، گفت: کسی که اهل بخشش باشد، مومن است.

وی ادامه داد: قصاص به عنوان یک حق برای اولیای دم و بازماندگان پیش بینی شده است، اما آنطور که روایات و احادیث بیان می کنند، بخشش و گذشت جایگاه ویژه و مهمتری در نزد پروردگار دارد.

امام جمعه شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: در باب گذشت و بخشش از قصاص موضوع تحول محکوم و هدایت او یکی از مسائل مهمی است که بسیاری از اولیای دم به آن اشاره می کنند و باید مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در این جلسه گفت: هدف از قصاص پیشگیری از وقوع جرم و قدرت بازدارندگی آن از باب ایجاد امنیت در جامعه است.

وی اضافه کرد: قصاص گزینه اول است که حکمتی در پشت آن نهفته است، اما موضوع عفو و گذشت اولیای دم هیچ لطمه ای به موضوع قصاص وارد نمی کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در پایان گفت: اصل و اساس عفو، گذشت و بخشش تحکیم روابط اجتماعی است که می تواند تاثیرات زیادی در جامعه داشته باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده «سرپرست» اولیای دم پرونده قصاص به پاس گذشت از حق خود، قدردانی شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: