سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به جزیره قشم تاکید کرد

مشکلات با کمک یکدیگر و حرکت های انقلابی و جهادی حل می شود

مشکلات با کمک یکدیگر و حرکت های انقلابی و جهادی حل می شود
کدخبر : 547774

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به جزیره قشم ضمن بازدید از چند واحد گردشگری و حضور در میان مردم و جوانان روستایی این جزیره بر اهتمام این معاونت در جهت رفع موانع توسعه فرهنگی قشم تاکید و کمک به یکدیگر و انجام حرکت های انقلابی و جهادی را راه حل مشکلات جامعه امروز دانست.

به گزارش شما و اقتصاد:  مهدی حسین زاده در این بازدیدها که مهدی زارعی  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری  سازمان منطقه آزاد قشم  و جمعی از مدیران سازمان وی را همراهی می کردند در ابتدای این بازدیدها از نمایشگاه صنایع دستی زنان روستای گورزین قشم دیدن کرد و با حضور در غرفه های مختلف این نمایشگاه با مسئولان نمایشگاه و هنرمندان روستایی به گفت و گو پرداخت.

در این نمایشگاه زنان هنرمند روستای گورزین محصولات صنایع دستی شامل گلابتون دوزی، خوس دوزی؛ شک و زری دوزی، ملیله دوزی، برقع و لبه دوزی، گلیم  بافی و سایر رشته های صنایع دستی روستای خود را به نمایش گذاشته اند.

براساس این گزارش مهدی حسین زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه بازدیدهای خود  در اسکله گردشگری حرا  روستای سهیلی جزیره قشم حضور یافت و از غرفه های مختلف این اسکله  بازدید کرد.

در هنگام این بازدید برخی آیین های فرهنگی از جمله مراسم موسیقی اسبا و مولود خوانی توسط  هنرمندان روستای سهیلی به اجرا درآمد و حنابندان و پخت غذاهای محلی و سایر رشته های صنایع دستی این روستا نیز به نمایش درامد.

این گزارش حاکی است بازدید  از موزه لنج سازی روستای گوران جزیره قشم برنامه بعدی بازدید های مهدی حسین زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه بود.

این موزه حدود ۶۳ هکتار مساحت دارد که دوسوم آن در خشکی و یک سوم آن در دریا قرار دارد  و  با هدف توسعه دانش لنج سازی و احیای روش های قدیم  دریانوردی  ایجاد شده است.

در ادامه این بازدیدها مهدی حسین زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  در محل ساختمان تماشاگه حرا در روستای سهیلی در میان جمعی از مردم این روستا  حضور یافت و با آنها به گفت و گو پرداخت.

در این دیدار رو در رو جمعی از اهالی روستای سهیلی با  سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسایلی مانند صیادی ترال، کمبود آب و سوخت مطرح شد که مهدی حسین زاده با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه مقابله با این مشکلات خطاب یه حاضرین تصریح کرد:  مشکلات را با کمک یکدیگر و حرکت های انقلابی و جهادی حل می کنیم.

ماکت جنگل حرا جزیره قشم نیز در این ساختمان مورد بازدید معاونت فرهنگی  و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق  آزاد و ویژه اقتصادی قرار گرفت.

براساس این گزارش بازدید از بخش های مختلف  موسسه  و انجمن قرآن و عترت قشم شعبه روستای کووه ای آخرین ایستگاه بازدیدهای مهدی حسین زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  و هیات همراه بود که با حدود ۳۵۰ قرآن آموز و ۱۲ مربی قران، دارای کلاس های مختلف حفظ و قرائت قرآن و همچنین مهد کودک و کتابخانه است و فعالیت های چشمگیری در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در روستای کووه ای دارد.

دیدار صمیمانه با جوانان روستای کووه ای قشم در محل زمین چمن فوتبال این روستا و طرح برخی مسایل ومشکلات از سوی این جوانان و طرح نقطه نظرها و ارائه پاسخ های متناسب از سوی مهدی حسین زاده از جمله برنامه های  پیش بینی نشده این بازدیدها  بود.

گفتنی است  مهدی حسین زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را در این بازدیدها مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری  سازمان منطقه آزاد قشم، حامد بی آزار سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشم داخته مدیر محیط زیست، سیدمسعود موسوی مدیر اجتماعی و سلامت و جلیل حق گویان مدیر ورزش و جوان سازمان منطقه آزاد قشم و یک مقام دبیرخانه و تنی چند از مسئولان و دهیاران جزیره قشم همراهی می کردند.

 روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: