با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم:

اعتبار کارت هوشمند شهروند الکترونیک متولدین قشم ۵ ساله شد

اعتبار کارت هوشمند شهروند الکترونیک متولدین قشم 5 ساله شد
کدخبر : 548915

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم از پنج ساله شدن زمان اعتبار کارت هوشمند شهروند الکترونیک متولدین قشم با دستور ویژه دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: رامین جعفرپور با اعلام این مطلب گفت: تسهیل ارائه خدمات‌ و تکریم به مطالبات قشموندان از جمله دلایل این اقدام بشمار می رود.

وی با اشاره به استقبال ساکنان جزیره قشم از طرح کارت هوشمند شهروند الکترونیک قشم افزود: از آغاز اجرای این طرح در سال ۱۳۹۰ تا کنون  ۷۸هزار و ۴۲۰ نفر شامل  ۵۸هزار و ۷۲۳ نفر مرد و  ۱۹هزار و ۶۹۷ نفر زن در این سامانه ثبت نام کرده اند.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از کل افراد ثبت نام کننده در این سامانه افزون بر ۲۸هزار و ۶۲۰ نفر یعنی ۳۶درصد آنها متولدین قشم هستند.

جعفرپور فعال بودن کارت هوشمند شهروند الکترونیک را از شرایط پنج ساله شدن اعتبار آن اعلام کرد و گفت: متولدین قشم از زمانی که در سامانه شهروندی عضویت آنان تمدید شده و کاربری آنان فعال بوده باشد، شامل این افزایش اعتبار اتوماتیک به مدت ۵ سال می شوند .

وی همچنین از برنامه ریزی مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه خدمات در زمینه بهره برداری از کارت هوشمند شهروند الکترونیک خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر داشتن این کارت برای دریافت تخفیفات عوارض ورود و خروج از جزیره قشم، ثبت پلاک خودرو و شماره گذاری، امور مربوط به اصناف و ... کاربرد اساسی دارد.

طبق آخرین سرشماری سراسری کشور در سال ۱۳۹۵جمعیت کل جزیره قشم ۱۴۸٬۹۹۳ نفر است که از این تعداد ۶۶٬۸۰۱ نفر در نقاط شهری و ۸۲٬۱۶۰ نفر هم در نقاط روستایی سکونت دارند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: