سازمان منطقه آزاد کیش/

موسسات کاریابی با بانک اطلاعاتی کامل و به روز ایجاد شوند

موسسات کاریابی با بانک اطلاعاتی کامل و به روز ایجاد شوند
کدخبر : 549901

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در بازدید از اولین موسسه کاریابی کیش، "اشتغال" را عامل بسیاری از چالش‌های اجتماعی برشمرد و بر لزوم همراهی رسانه‌ها و ایجاد موسسات کاریابی تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد:  محمدرضا لواسانی بخشی از مشکلات اشتغال در جزیره کیش را موضوع فقدان حلقه واسط کارافرین وکارجو عنوان کرد و اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از حل مشکلات اشتغال جزیره مدیریتی است و باید در خصوص هم‌پوشانی این دو گروه و اتصال‌ آنها به یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، "اشتغال" را موضوعی مادر دانست و گفت: مشکلات روحی، معیشتی، اجتماعی، جسمی و درمان از جمله مواردی است که با اشتغال مناسب مرتفع می‌شود و فقدان آن، چالش‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر بالا بودن حجم تقاضای جویندگان هم کار و هم نیروی‌کار، گفت: برای این که این مهم محقق شود، اداره اشتغال کار باید در حوزه مدیریت خود بسته‌های پیشنهادی فوری ارائه دهد.

وی نقش رسانه‌ها را در این حوزه، بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در حوزه‌ی کاریابی همراهی ویژه‌ی رسانه‌ها لازم است و باید موسسات کاریابی برای متصل کردن نیروهای جویای کار و کارفرمایان جویای نیروی‌کار به یکدیگر ایجاد شوند و رسانه‌ها در جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسسات کاریابی کمک ویژه کنند تا به‌تبع آن مشکلات جزیره نیز حل شوند.

لواسانی بر لزوم اهمیت و سرعت بخشیدن به ارائه‌ی بسته پیشنهادی عملیاتی در حوزه شناخت مردم توسط موسسه کاریابی تاکید داشت و گفت: با کمک روابط‌عمومی نسبت به تشکیل جلسه‌ای اقدام شود تا این شناخت هم برای کسانی که جویای کار هستند و هم برای تامین نیروی کار کارفرمایان فراهم شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که باید در این حوزه تفکر مدیریتی داشته باشیم، افزود: با کاریابی در جزیره بیش از ۴۰ درصد مشکلات اشتغال جزیره کیش حل خواهد شد و این امر فقط با ارتباط این قشر عملیاتی می‌شود.

لواسانی پیدا کردن شغل مناسب برای ساکنین بیکار کیش را ارجح بر پیداکردن نیروهای کارگری خارج از کیش دانست و با ابراز امیدواری از مشاهده‌ی استقبال مردم در بازدید بعدی از دفتر این مرکز افزود: سازمان منطقه آزاد کیش از موسسه کاریابی حمایت می‌کند، و کمیته‌ای ویژه جهت شناساندن موسسه کاریابی به مردم در جهت رفع فوری مشکلات بیکاری تشکیل خواهد شد.

وی در پایان بر به‌روز بودن بانک اطلاعاتی با محتوای تعداد دقیق و مهارت‌های افراد جویای کار، خاطرنشان کرد: بعد از فرصتی یک‌ماهه، در بازدیدی دوباره، نتایج کمیته‌های پیشنهادی، تلاش موسسه‌ی کاریابی و رسانه‌ها را در کشف و حل حلقه‌ی مفقوده بین کارفرمایان و کارجویان رصد خواهد کرد.

حسین همتی، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به حلقه‌ی مفقوده‌ی سرمایه‌گذاران، فعالین اقتصادی و ضعفی که در شناسایی کیشوندان بیکار وجود دارد، این موضوع را بسیار مهم دانست و گفت: مشکلات حوزه‌ی مسکن معضلات کار را افزون کرده و اگر بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد، حوزه‌های اقتصادی موفق به شناسایی و جذب نیروهای خود خواهند شد.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد، موسسه‌ی کاریابی "کار کیش" را اولین مجموعه با این حوزه‌ی فعالیت در جزیره عنوان کرد و افزود: سه موسسه‌ی کاریابی فعال شده‌اند که این مرکز به بهره‌برداری رسیده است و یکی از دو مؤسسه‌ی دیگر، با موضوع فعالیت در حوزه‌ی هتل‌داری تا ماه آینده افتتاح خواهد شد.

محمدعلی جلایر، با اشاره به آغاز فعالیت این مؤسسه از ابتدای آبان‌ماه، از تعداد ۱۲۰ ثبت‌نام کارفرما جهت شناسایی نیروی کار و بیش از ۲۴۰ نفر جهت کاریابی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر جهت اشتغال معرفی شده و فعال شده‌اند.

وی همچنین به افرادی که در لیست بیمه بیکاری قرار دارند اشاره کرد و ادامه داد: سیاست موسسه، بر گسترش این مراکز می‌باشد و در برنامه‌ای شش‌ماهه، رویدادهای معرفی مشاغل تعریف شده‌اند که هم افراد جویای کار و هم جویای نیروی کار، در تقابل با یکدیگر، به تعامل و شناخت مشترک دست یابند.

جلایر مشکل مسکن نیروی کار را، اصلی‌ترین معضل نیروهای جویای کار عنوان کرد و گفت: مجموعه‌ی فیاک می‌تواند به محلی جهت اسکان کارگری تبدیل شود تا بدون دغدغه‌ی کارفرما، به‌صورت موقت از آن امکانات و درنهایت امکان انتخاب شغل مناسب بهره‌مند شوند.

وی در خصوص ساکنان جزیره، گفت: این دسته افراد در جستجوی کارهای مناسب شان خود هستند و با تخصیص مکانی جهت اسکان، می‌توان برای تامین رده‌های کارگری از نیروهای جویای کار سرزمین اصلی بهره برد.

جلایر همچنین به جانمایی نامناسب اداره کار اشاره کرد و گفت: محلی با امکان حضور نیروهای جویای کار یا کارگر موردنیاز است.

در پایان این نشست، سرداری نیز از معرفی ۲۵۷ نفر جویای کار توسط اداره‌ی کار و خدمات اشتغال طی سه ماه گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۷ نفر شاغل شده‌اند و این در حالی است که در سال گذشته این تعداد به ۵۰ نفر هم نمی‌رسید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، عصر ششم دی‌ماه همراه با معاون اقتصادی سازمان، سرپرست معاونت عمرانی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت، مدیر روابط‌عمومی سازمان، و مدیر اداره کار و خدمات اشتغال از مرکز مشاوره شغلی و کاریابی "کار کیش" بازدید کرد.

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: