سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با نمایندگان جامعه صیادی جزیره:

اقتصاد دریامحور راهبردی کنشگرا و تحول‌آفرین است

اقتصاد دریامحور راهبردی کنشگرا و تحول‌آفرین است
کدخبر : 550672

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از اقتصاد دریامحور به‌عنوان راهبردی کنشگرا و تحول‌آفرین یاد کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: افشار فتح الهی در دیدار با نمایندگان جامعه صیادی جزیره ضمن تأکید بر ظرفیت ارزنده دریایی این منطقه اظهار داشت: اقتصاد دریامحور، محرک جدی به‌کارگیری و به‌کاراندازی صنایع و اشتغال در دریا و سواحل گسترده قشم است.

وی، توسعه دریامحور و اقتصاد دریا را ضرورتی بی‌بدیل در تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در شرایط حال حاضر کشور دانست و ادامه داد: برای کمک به توسعه اقتصادی با محوریت حفظ ذخایر زیستی، مقوله آبزی‌پروری موضوعی تحول‌آفرین است که باید بیشتر از سوی جامعه صیادی و صنایع شیلاتی جزیره موردتوجه قرار گیرد.

فتح الهی همچنین با اشاره به درخواست صیادان در اسکله‌های صیادی رمچاه، سوزا، باسعیدو و سایر اسکله‌ها، ضمن تقدیر از روحیه تعاون و مشارکت حاکم بر جامعه صیادی جزیره گفت: تلاش خواهیم کرد تا با اختصاص زمین‌هایی برای ساخت انبارها، وضعیت اسکله‌ها را ساماندهی کرده و فضایی برای استقرار تجهیزات آتش‌نشانی و امداد جاده‌ای در این نقاط در نظر گرفته شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر لزوم لایروبی حوضچه اسکله‌ها به‌منظور بازدهی بیشتر تأکید کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای طرح‌های لایروبی، سعی می‌کنیم بخشی از اعتبارات برای اجرایی شدن آن را از طریق جذب اعتبارات کشوری تأمین کنیم.

فتح الهی ظرفیت صادرات ماهی خشک را فرصتی تحول‌آفرین برای اشتغال جوانان بومی، ارزآوری و صدور برند منطقه آزاد قشم به خارج از کشور دانست و گفت: توجه به استانداردهای بین‌المللی فرآورده‌ها و بسته‌بندی مناسب، نکاتی است که باید برای افزایش درآمد صیادان و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

در ادامه، نمایندگان جامعه صیادی جزیره به بیان درخواست‌ها و مشکلات خود پرداختند و خواستار توسعه گردشگری دریایی با محوریت اسکله‌های صیادی شدند.

آن‌ها در پایان جلسه ضمن یادآوری قول‌های عملی نشده مدیران عامل پیشین در حوزه ارتقا ایمنی اسکله‌های صیادی جزیره، از افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت اهدا یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به اسکله صیادی باسعیدو، تقدیر و تشکر کردند.

 روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: