مسکن ملی جوانان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۱۴۰۱ است

مسکن ملی جوانان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در سال 1401 است
کدخبر : 555296

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح مسکن ملی یکی از وعده‌های اصلی و کلیدی رییس جمهوری به مردم است و پیشبرد این طرح در جزیره قشم نیز یکی از اولویت‌های اصلی سازمان در سال 1401 می باشد.

به گزارش شما و اقتصاد: افشار فتح‌الهی در نخستین شورای مسکن جوانان این سازمان در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: سال‌های متمادی در شهرها و روستاهای جزیره قشم در حوزه مسکن اقدام مناسبی انجام نشده است و هم اکنون با تقاضای انباشته مردم و جوانان جزیره برای خانه‌دار شدن روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل سیاست‎‌های نامناسبی که در حوزه مسکن دنبال شده بسیاری از جوانان هم‌اکنون یا در منازل پدری زندگی می‌کنند یا مجبور به ساخت و‌سازهای غیرمجاز هستند و تلاش می‌کنیم با استفاده از سازوکارهای مناسب برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت و با کیفیت این مشکلات را هرچه زودتر برطرف کنیم.

فتح‌الهی تاکید کرد: در ساخت مسکن ملی باید به کیفیت مطلوب ساخت وساز توجه ویژه کرد، تا مردم با خیالی آسوده و دلی شاد در این خانه‌ها اسکان پیدا کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: اجرای باکیفیت این پروژه در کنار توسعه سایر خدمات اجتماعی سازمان به افزایش رضایتمندی مردم منجر خواهد شد و ذهنیت منفی که در ذهن دارند را می‌زاید.

به گفته فتح‌الهی یکی از دلایلی که مردم نسبت به سازمان ذهنیت منفی دارند این است خدمات اجتماعی و فرهنگی سازمان را حس نکردند اما از این به بعد در کنار مردم هستیم و تلاش می کنیم با ارتقای خدمات اجتماعی آنها سازمان را همراه خود بدانند.

وی ادامه داد: مردم قشم باید طعم شیرین توسعه را بچشند چراکه تاکنون اسم منطقه آزاد باعث افزایش هزینه‌های زندگی آنان شده اما در عمل شاهد هستیم خدمات همپای هزینه‌ها رشد نکرده‌اند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همه ارکان سازمان باید در خدمت اجرای مطلوب طرح مسکن ملی جوانان باشد و هرکجا کارشکنی صورت پذیرد شخصا ورود خواهم کرد.

بنابراین گزارش، تاکنون نزدیک به ۸ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و استعلامات مربوطه در حال انجام است. پیش‌بینی می شود پس از انجام استعلام از دستگاه‌های ذی ربط بین ۶ تا ۷ هزار نفر شرایط احراز برای استفاده از این طرح را داشته باشند.

روش‌های جانمایی و واگذاری زمین، ارائه تسهیلات به متقاضیان و نحوه ساخت و ساز در شهرها و روستاها از مهمترین موضوعاتی بود که در این شورا به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

لازم به ذکر است، این جلسه که با حضور سرپرست معاونت فنی و عمرانی، مدیر املاک و مستغلات، مدیر طرح مسکن جوانان جزیره قشم و جمعی دیگر از مدیران سازمان برگزار شد.

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: