رویکرد علمی و برنامه محور لازمه پیشرفت ورزش در جزیره کیش

رویکرد علمی و برنامه محور لازمه پیشرفت ورزش در جزیره کیش
کدخبر : 555789

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر رویکرد علمی و برنامه محور در راستای پیشرفت و رفع تمام مشکلات ورزش در جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی با روسای هیئت های ورزشی که شامگاه سه شنبه ۶ اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با بیان این که در بخش عمومی ورزش از ظرفیت های کیش به خوبی استفاده نشده است گفت: با مشاهده آمار در حوزه های سلامت، جلوگیری از افسردگی و برگزاری ورزش های عمومی بر اساس ظرفیت های موجود، فعالیتی صورت نگرفته است.

کشاورز با بیان این که علت کاستی ها در حوزه های ورزشی عدم رویکرد علمی و برنامه محور بوده، عنوان کرد: با بررسی، برنامه ریزی و اجرای صحیح می توان در رفع تمام  مشکلات اقدام کرد.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پیگیری و رسیدگی به مشکلات و موضوعات مریوط به حوزه ورزش جزیره اظهار داشت: در جلسات به فعالیت ۲۹ رشته ورزشی در کیش اشاره شده است که  در صورت فعال بودن، هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده است.

مهدی کشاورز با اشاره به توسعه و پیشرفت ورزشگردی و ایجاد درآمدزایی در جزیره کیش گفت: با تحقق این مهم حقوق و مزایای مناسبی به مربیان اختصاص پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، توریسم ورزشی را یکی از اهداف بلندمدت خود عنوان کرد و افزود: توریسم ورزشی به معنی این نیست که سازمان هزینه کند بلکه باید به گونه ای عمل شود که تمام فعالیت ها خودگردان باشد و آمادگی همکاری با بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.

وی بر رسیدگی و ریشه یابی عدم فعالیت برخی هیئت های ورزشی در کیش اشاره کرد و گفت: ورزش چوگان که یک ورزش آباء و اجدادی است در کیش فعال نبوده و می توان علت آن را عدم کارشناسی و دیدگاه علمی مناسب دانست.

کشاورز بر ضرورت پرهیز از انجام کارهای نمایشی تاکید کرد و اظهار داشت: در بخش های مختلف به ویژه ورزش باید به گونه ای عمل کنیم تا فصل کم جمعیت نداشته باشیم و برای پیشرفت این حوزه می توان نسبت به برگزاری مسابقات خاص مانند والیبال، فوتبال و سایر رشته های ورزشی با توجه به ظرفیت های موجود در کیش اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت ظرفیت های مدارس و سالن های ورزشی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در بازدید سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان از سالن های ورزشی، برنامه ریزی ها و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان این نکته که با هیئت های ورزشی به صورت تخصصی تر نشست هایی خواهیم داشت تصریح کرد: باید نقش هریک از ما برای بهبود وضعیت حوزه ورزش مشخص شود و برای نقش آفرینی آن ها اقدام کرد.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش وضعیت ورزش های دریایی را نامناسب عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت های ورزشی آبی و دریایی موجود در جزیره کیش استفاده مطلوب و درآمدزایی مناسب کرد.

کشاورز در ادامه افزود: از اشاعه و صدور فرهنگ ورزش های بومی در منطقه و همچنین برگزاری مسابقات کشوری در جزیره کیش استقبال می کنیم.

وی همچنین به بحث ورزش در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نگاه ویژه تری خواهیم داشت و برای همکاری در این زمینه آمادگی لازم خود را اعلام می کنیم.

کشاورز نسبت به ساماندهی موتورهای شارژی نیز تاکید کرد و گفت: در یک جلسه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی و مشخص کردن محدوده برای این وسایل اقدامات لازم باید صورت گیرد.

کشاورز گفت: با همکاری و تلاش های همه جانبه تا زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می توانیم در حوزه ورزش به نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم.

یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: باید ورزش کیش در بخش های بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف  با یک انرژی بیشتری همراه شود.

شاه پیری با تاکید بر این که یکی از راه های کاهش اعتیاد در جامعه، ورزش است افزود: همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری حوزه های ورزشی  و سایر رویدادهای ورزشی برگزار می شود.

عزیز اله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: در سال گذشته ۱۱۰ برنامه در حوزه ورزش برگزار شد که طی آن ۲۲ مسابقه ملی، ۸ رویداد بین المللی، ۲۷ اردوی تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی و کسب ۱۸۶ مدال ورزشی نیز در مسابقات توسط ورزشکاران کیش کسب شده است.

وی به فعالیت ۴۴ هیئت ورزشی در کیش اشاه کرد و افزود: ۳۲ رشته ورزشی در سالن های کیش فعال بوده و آموزش های لازم توسط مربیان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش می توانیم میزبانی شایسته رویدادهای مختلف ورزشی را در کیش داشته باشیم.

توسعه ورزش‌های آبی، دوومیدانی، دوچرخه سواری و ورزش‌های همگانی، تبلیغات برای گسترش ورزش و حمایت از طرح‌های نوین از جمله مطالبی بود که توسط روسای برخی هیئت های ورزشی جزیره کیش عنوان و به آن ها پرداخته شد.

شایان ذکر است در این نشست هم اندیشی، رضا شجیع سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و محمد نیکجو سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، عزیزاله فرضی پور رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش و جمعی از روسای هیئت های ورزشی حضور داشتند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: