حضور کارشناسان مرکز ژئو فیزیک دانشگاه تهران جهت بررسی زمین لرزه های اخیر در کیش

حضور کارشناسان مرکز ژئو فیزیک دانشگاه تهران جهت بررسی زمین لرزه های اخیر در کیش
کدخبر : 559255

با حضور کارشناسان مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران پنج دستگاه لرزه نگار در کیش و جزایر اطراف نصب می شود.

سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان با اعلام وقوع یکصد و چهارده زمین لرزه طی دو هفته گذشته در جزیره عنوان کرد: با توجه به درخواست مردم و با برگزاری جلسات و هماهنگی های انجام شده با رئیس دانشگاه تهران جهت بررسی و مطالعه در خصوص این زمین لرزه ها، از کارشناسان مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مرجع اصلی و رسمی دعوت به عمل آمد.

 پورزادی از نصب پنج دستگاه زلزله سنج در کیش و جزایر اطراف خبر داد و افزود: معاونان دانشگاه تهران امروز در جزیره کیش حضور یافتند تا با نصب این دستگاه ها در جزایر هندورابی، فارور، چارک، آفتاب و کیش اطلاعات لازم از روند زمین لرزه ها را به دست آورده تا شناخت درستی در این خصوص دست پیدا کنیم.

وی با بیان این موضوع که با نصب دستگاه ها ی زلزله نگار، علاوه بر شناخت الگوی زمین لرزه های کیش، عامل اصلی و روندی آن ها نیز شناسایی و مطالعه می شود عنوان کرد: با برنامه ریزی های لازم، استقرار این ایستگاه ها به صورت دائمی خواهد بود تا اطلاعات لرزه نگاری در بخش جنوب کشور به صورت موثری نقش خود را ایفا کند.

سعید پورزادی با تاکید بر رعایت خونسردی و هوشیاری توسط مردم عنوان کرد: با توجه به حضور سه ماهه تیم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در کیش اطلاعات ثبت و برنامه ریزی های لازم انجام خواهد شد.

فرهاد فروزی معاون فنی مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم در این نشست علمی تخصصی، با اشاره به زمین لرزه های هفته های اخیر در اطراف جزیره کیش گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و نگرانی مردم در منطقه حضور یافته تا با مطالعات دقیق تر عامل و منشا وقوع این زلزله ها را شناسایی کنیم.

وی در ادامه افزود: برای شناسایی ساز و کار و منشا وقوع این زمین لرزه ها دستگاه هایی در جزیره کیش و جزایر اطراف نصب خواهد شد که با دقت بیشتری می توان اطلاعات منطقه را ثبت و منشا دقیق این زمین لرزه را مشخص کنیم.

فروزی با تاکید بر این موضوع که منشا تمام زمین لرزه های هفته های اخیر در کیش طبیعی بوده عنوان کرد: هیچ گونه عامل انسانی و خارجی در وقوع این زمین لرزه ها دخالت نداشته و دارای روند غیرطبیعی و مخاطره آمیز نبوده است.

معاون فنی مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خصوص وقوع زلزله شدیدتر در منطقه گفت: با وجود اینکه زلزله غیر قابل پیش بینی است اما احتمال وقوع زمین لرزه های کوچک وجود دارد که جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: