فتح الهی؛

اعتماد عمومی در منطقه آزاد قشم احیا شده است

اعتماد عمومی در منطقه آزاد قشم احیا شده است
کدخبر : 567905

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد شکاف و بی اعتمادی مردم نسبت به منطقه آزاد ثمره نگاه سابق است و امروزه احیای اعتماد عمومی به عنوان یکی از مطالبات کلان رهبری در جزیره قشم محقق شده است.

افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه شورای اداری استان هرمزگان به میزبانی شهرستان قشم اظهار داشت: حجم قابل توجه پرورش میگوی قشم عمدتا یا به صورت قاچاق صادر می‌شود و یا برای صادرات به بندرلنگه منتقل و از آنجا صادر می‌شود.

وی افزود: این روند هزینه صادرات را افزایش داده و سبب می‌شود فعالان این صنعت بیش از پیش به قاچاق روی بیاروند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این معضل باید حل شود تا هزینه صادرات کاهش یابد و مردم متمایل به قاچاق نشوند.

به گزارش چل بیم، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست گمرک ایران و دامپزشکی را مکلف به حل موضوع کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این اولین جلسه شورای اداری است که به این سبک برگزار می شود و بسیار گره گشا است.

فتح الهی ادامه داد: حداقل خروجی این نشست، ایجاد هماهنگی کامل در مجموعه استان برای حل مشکلات برزمین مانده است.

وی افزود: جزیره قشم به دو دلیل منحصر به فرد است که موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک همراه با برخورداری از مردمانی خون گرم که از مرزها، آبرو شرف این کشور حراست می‌کنند نخستین آن است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ویژگی دوم جزیره قشم آن است که جمهوری اسلامی ایران این منطقه مهم و استراتژیک را منطقه آزاد تعریف کرده و این ویژگی خاصی به شمار می رود.

فتح الهی با بیان اینکه این دو ویژگی در کنار هم ظرفیت خاصی را به قشم داده است، گفت: رویه گذشته منطقه آزاد حساسیت هایی را در استان به وجود آورده اما با شروع دولت سیزدهم رویداد متفاوتی رخ داده است.

وی تصریح کرد: ایجاد شکاف و بی اعتمادی مردم نسبت به منطقه آزاد ثمره نگاه سابق است و امروزه احیای اعتماد عمومی به عنوان یکی از مطالبات کلان رهبری در جزیره قشم محقق شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مدل حکمرانی امروز هرمزگان در سطح کشوری قابل توسعه است و باید بتوانیم با مردم و در کنار مردم مسائل آنان را ببینیم و حل کنیم.

فتح الهی افزود: جزیره قشم در وهله اول متعلق به استان هرمزگان و مردم این خطه است و فعال شدن ظرفیت های این منطقه می تواند موتور محرکه توسعه هرمزگان باشد.

وی با تاکید بر منفعت فعالسازی ظرفیت های منطقه آزاد قشم برای استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پتانسیل می تواند مشکل بیکاری و فقر در هرمزگان را به صفر برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: