مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد؛

رسیدگی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی دختران دانش آموز در کیش

رسیدگی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی دختران دانش آموز در کیش
کدخبر : 569317

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم توجه به دختران دانش آموز و ایجاد فضای مناسب فراخور نیاز این قشر از جامعه کیش تاکید کرد.

پانزدهمین پاتوق هفتگی گفتگو با هدف بررسی مسائل و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان دختر  مدارس کیش، شامگاه دوشنبه ۱۶ آبان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد , مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان با تاکید بر ایجاد فضای متناسب برای دختران در مدارس گفت: طراحی این فضا باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام و تا سال  آینده اجرا شود، سازمان نیز بر اساس توانمندی های خود امکانات لازم به مدارس دخترانه را ارائه می کند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا باید تخفیف استفاده از ظرفیت های تفریحی جزیره برای این جامعه هدف برنامه ریزی شود همچنین از مشاور مناسب برای حضور در مدارس استفاده شود.

مهدی کشاورز تصریح کرد: در بحث های فرهنگی  ارائه گزارش به شورایعالی مناطق آزاد یک نیاز است، باید با هماهنگی های لازم بین نهاد امامت جمعه و سازمان گزارش های مناسبی آماده و برای بررسی ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم استفاده از تفکرات رسانه ای و اهمیت تدریس این واحد درسی در مدارس اظهار داشت: سازمان آمادگی همکاری در این حوزه را دارد و تامین هزینه های آن دستور کار حوزه مربوطه قرار می گیرد.

یاسر شاه پیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست عنوان کرد: باید بستری غیر از آموزش نیز برای تفریحات و تخلیه هیجانات دانش آموزان دختر فراهم شود چرا که در این زمینه جای فعالیت بسیار وجود دارد اما مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به میزان دسترسی دختران و بانوان به تفریحات سالم در کشور به ویژه جزیره کیش گفت: اتفاقات اخیر در  به ما کمک می کند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری مخاطب را مد نظر قرار دهیم، بر همین اساس با هماهنگی امورزنان، آموزش و پرورش و امور فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، فعالیت های مناسبی از لحاظ زیرساختی در مدارس انجام پذیرفته است.

شاه پیری اهمیت ورزش و تفریحات سالم بانوان و رسیدگی جدی تر به این حوزه را امری قابل تامل برشمرد و اظهار داشت: از آنجا که نوجوانان در بسیاری از مسائل جلوتر از تصور ما رفتار و فعالیت می کنند، باید  به ذائقه و سلیقه نوجوانان توجه ویژه داشت و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص صورت گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان با اشاره به پایین بودن میزان برگزاری اردوها و سفرهای تفریحی برای نوجوانان در کیش با توجه به شرایط اقلیمی و جزیره بودن آن اظهار داشت: اردوهای تفریحی مسائلی چون سازندگی، نشاط و شادی به خصوص در حوزه دختران را به همراه دارد و باید بر این موضوع تمرکز کنیم.

وی همچنین به نقش نهاد امامت جمعه و روحانیون در ارتقا برنامه های فرهنگی و اجتماعی در حوزه نوجوانان به ویژه بانوان تاکید کرد.

 شاه پیری در بخش دیگر، از آغاز به کار برنامه "گوشم با شماست" خبر داد و گفت: مشاوره هایی از سوی اداره امور زنان در حوزه های مختلف فردی، کارآفرینی و خانوادگی آغازو سامانه ای در این خصوص  آماده سازی شده که به زودی بهره برداری می شود.

وی در تشریح این طرح تصریح کرد: برخی مباحث از جمله حجاب موضوعی است که به درستی بیان نمی شود، توجه داشته باشیم در محیط هایی که تنها زنان حضور دارند و امنیت وجود دارد نیاز به رعایت حجاب نیست و این امر باعث می شود تا فضای تخلیه روحی و روانی در محیط های امن برای آن ها فراهم شده باشد و شاید در برخی از مدارس کیش نیز چنین فضاهایی امنی طراحی و با خلاقیت های ساده اجرا شود.  

همچنین در این نشست لیلا سلیقه دار مشاور و مدرس کشوری آموزش خانواده و معلمان در خصوص برخی مسائل مربوط به نوجوانان مطالبی را بیان کرد.

مواردی از جمله نوع پوشش دانش آموز دختر به خصوص در زمان ورزش، کمبود فضا و امکانات ورزشی در مدارس، نامناسب بودن فضای حیاط مدارس برای حضور دانش آموزان دختر، کنترل ورود و خروج افراد به مدارس، استفاده از مجموعه ورزشی المپیک، استفاده از تخفیفات تفریحات جزیره از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است در این نشست احمد رجب پور معاون توسعه مدیریت سازمان ، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان، رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی، حسینی معاون فرهنگی نهاد امامت جمعه، خضری مدرس استان قم همچنین جمعی از مدیران و معاونان مدارس دخترانه و بانوان کادری آموزش و پرورش حضور داشتند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: