معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان:

به دنبال ارتقای کیفیت زندگی خانواده آرمانی در فولاد سنگان هستیم

به دنبال ارتقای کیفیت زندگی خانواده آرمانی در فولاد سنگان هستیم
کدخبر : 557622

حمید محمدی ‌رفیع، معاون توسعه سرمایه های انسانی فولاد سنگان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت فولاد سنگان در قبال صنعت، رسیدن به شعار «تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار و خانواده آرمانی» است، بنابراین بر این باور هستیم زمانی می‌توانیم به شعارهای خود جامعه عمل بپوشانیم که سرمایه‌های انسانی پرتوانی را به سازمان هدیه کنیم؛ سرمایه‌های که در کالبد صنعت بی‌روح می‌دمند و آن را به حرکت وا داشته و سرعت می‌دهند.

به گزارش شما و اقتصاد؛ معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان تشریح کرد: اعتقاد داریم سرمایه‌های انسانی زمانی سرشار از انرژی، پویایی و خلاقیت خواهند بود که آسایش و آرامش خود را از خانواده آرمانی خود دریافت می‌کنند؛ چرا که آنچه بر این مجموعه مهم ارجحیت دارد، توازن در تعالی صلاحیت‌ها، مهارت‌ها، شایستگی‌ها، سلامت و بالندگی همزمان با ارتقای سطح کیفیت زندگی در خانواده آرمانی است.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم برای رسیدن به اهداف یاد شده باید برنامه‌ریزی مدونی را داشت که به طور سیستماتیک مطمئن شویم تمامی فعالیت‌ها و فرایندهای صورت گرفته در واحد توسعه سرمایه‌های انسانی در یک راستا بوده و این فعالیت‌ها سیر انرژی لازمه را جهت رسیدن سریع‌تر به اهداف از پیش تعیین شده داشته‌اند.

استراتژی‌ فولاد سنگان در توسعه سرمایه‌های انسانی

محمدی ‌رفیع در ادامه خاطرنشان کرد: در شرکت فولاد سنگان پس از ایجاد نظام مدیریت استراتژیک در سطح کلان سازمانی، استراتژی‌های سطح وظیفه‌ای را برای توسعه سرمایه‌های انسانی تعریف کرده‌ایم که با مشخص شدن استراتژی‌های اولویت‌دار، مسیرهایی را جهت رسیدن به اهداف مهیا کردیم. از استراتژی‌های تعریف شده‌ که به انجام رسیده است، می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد سیستم یکپارچه سرمایه‌های انسانی HRS.

قرارگیری در مسیر تعالی سازمانی از طریق شرکت در جایزه و کسب تقدیرنامه ۳ ستاره از انجمن مدیریت منابع انسانی ایران.

قرارگیری در مسیر ارتقا و رشد بلوغ سازمانی و کسب نشان برنزین C۳ در جایزه مدل ۳۴۰۰۰ و قرارگیری در ۲۰ شرکت برتر حوزه منابع انسانی.

قرارگیری در مسیر همسانی سیاست‌ها با شرکت فولاد مبارکه اصفهان و کسب رتبه اول در بین شرکت‌های زیرمجموعه.

مهندسی ساختار و برنامه‌ریزی و تامین سرمایه‌های انسانی مورد نیاز بر اساس ایجاد روش نظام‌مند از طریق برگزاری آزمون استخدامی بر اساس ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها.

تدوین و اجرای نظام جامع آموزش برگرفته از صلاحیت‌ها و شایستگی‌های شغلی و برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس استاندارد ISO ۱۰۰۱۵.

تاسیس شرکت تعاونی مسکن پرسنلی در راستای رفاه خانواده آرمانی.

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل به منظور عدالت محوری و شایسته‌سالاری.

ایجاد نظام هماهنگ حقوق و پاداش و توسعه سرمایه‌های انسانی در بین پیمانکاران.

سهیم کردن کلیه پرسنل شرکت و پیمانکاران در سهام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه.

ایجاد طرح خانواده آرمانی جهت رفاه و ارتقا سطح کیفیت زندگی خانواده‌ها.

برنامه‌ریزی زمان فراغت خانواده‌ها از طریق و اختصاص ویلای‌های ساحلی و تورهای کوتاه‌مدت دو روزه.

ایجاد شور و شعف بین خانواده ها از طریق مراسمات و مسابقات ورزشی و فرهنگی.

قرار گرفتن در مسیر صنعت سلامت با دریافت تندیس بلورین صنعت سلامت محور.

قرار گرفتن در مسیر حفظ سلامت پرسنل و کسب رتبه ممتاز در پیشگیری و مبارزه با انتقال ویروس کرونا در سطح استان و شهرستان.

ایجاد سیستم پایش آنلاین سلامت در بستر اینترنت و اپلیکشن با نظارت بیش از ۳۰ پزشک.

راه‌اندازی مرکز توسعه سلامت جسم و روان پرسنل و خانواده‌ها.

شناسایی شخصیت پرسنل و همسران آن‌ها از طریق مدل DISK.

قرارگیری در مسیر مدیریت سبز و دریافت گواهینامه ISO ۱۴۰۰۰۱ و ISO ۴۵۰۰۱ بهداشت و محیط زیست.

راه‌اندازی مرکز توسعه و ارتقا ورزش و مدرسه فوتبال.

قرارگیری در مسیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی در راستای توسعه پایدار و دریافت تندیس پلاتینی ( فوق طلا ) مسئولیت‌های اجتماعی.

وی تصریح کرد: بر پایه استراتژی‌های انجام شده، سعی بر آن شده است چالش‌های پرسنل شناسایی و تا حد امکان رفع شود. با توجه به قرارگیری شرکت فولاد سنگان در منطقه محروم و وجود نیروی کار دستمزدی، پیرو انتخاب این نیروها یکی از چالش‌های فولاد سنگان بوده است که با طراحی نظام آزمون استخدامی این چالش نیز مرتفع شد.

شناسایی عوامل تاثیرگذار در بهره‌وری نیروی انسانی

محمدی ‌رفیع بیان کرد: در راستای ارتقای بهره‌وری نیروی کار سعی بر آن شده است عوامل تاثیرگذار در بهره‌وری نیروی انسانی شناسایی و با رصد این موارد و نظرسنجی‌های عملی مانند «مدل هی گروپ» عوامل آشکار و پنهان تاثیرگذار به صورت مستمر رصد شود.

وی اظهار کرد: در سال آینده، امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توازن بین کار، زندگی و همچنین شادی خانوادگی را از طریق طرح خانواده آرمانی ارتقا

 داده و شرایط هر چه بیشتر بهره‌وری سازمانی را با شناسایی عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی مهیا و در جهت حذف کدهای رفتاری سازمانی اقدام کنیم.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان در پایان ابراز امیدواری کرد آینده فولاد سنگان تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار، خانواده آرمانی و شادی تیمی خواهد بود.

گفتی است که شرکت فولاد سنگان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات سنگ‌آهنی در شرق کشور با ظرفیت پنج میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله در مجموع ۱۰ میلیون تن محسوب می‌شود. این شرکت در مدت فعالیت خود و پس از بهره‌برداری توانسته به یکی از تامین‌کنندگان بزرگ صنعت فولاد به ویژه برای شرکت فولاد مبارکه تبدیل شود. فرایند استخدام و جذب نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین فرایندهای توسعه منابع انسانی در فولاد سنگان به شمار می‌رود. از آنجایی که مهم‌ترین سرمایه یک شرکت منابع انسانی آن محسوب می‌شود، این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در منطقه سنگان و بهره‌مندی کامل از توان نیروی انسانی، توجه ویژه‌ای به جذب جوانان مستعد با اولویت بومی‌گزینی داشته و در این راستا فرایند جذب خود را به صورت علمی و نظام‌مند، مبتنی بر شایسته‌سالاری با هدف تناسب بیشتر شغل و شاغل طراحی کرده است.  نقش موثر شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در افزایش اشتغال‌زایی، توسعه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف درخور توجه بوده و طی دوران فعالیت خود توانسته در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، اقدامات متعددی صورت دهد و این مسیر را باز هم ادامه خواهد داد.

 

روابط عمومی شرکت فولاد سنگان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: