رشد ۱۳ درصدی سود خالص همراه اول

 رشد 13 درصدی سود خالص همراه اول
کدخبر : 557737

شرکت ارتباطات سیار ایران در یکسال مالی 1400نسبت یکسال مالی 1399، سود خالص خود را با رشدی حدود 13 درصد از 43 هزار میلیارد و 347 میلیون و 748 هزار ریال به 49 هزار میلیارد و 51 میلیون و 605 هزار ریال رساند.

شرکت ارتباطات سیار ایران با سرمایه ای معادل با ۴۷ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تاکنون توانسته ارزش بازاری معادل با ۴۸۳ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کسب نماید. این شرکت در راستای تحقق رویای دیجیتال و پیرو تشکیل کارگروه های تحقیقاتی، تخصصی خود و تامین توسعه زیرساخت های مورد نیاز، موفق به راه اندازی فناوری ۵G بر روی شبکه واقعی و تجاری در بهمن ماه ۱۳۹۹ گردید. از جمله مهم ترین اقدامات و برنامه های این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات عبارتند از: توسعه ظرفیت CRM، فرایند احراز هویت غیرحضوری، توسعه سامانه تحلیل داده، سرویس LBS و GAS، بومی سازی سامانه مدیریت از راه دور سیم کارت.

این شرکت در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ صورت های مالی یک سال مالی خود را که به ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ختم می گردد به صورت حسابرسی شده در سامانه کدال منتشر کرده است. همراه اول در یکسال مالی ۱۴۰۰، درآمدی معادل با ۲۹۸ هزار میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۶۸۷ هزار ریال کسب نموده است که نسبت دوره مشابه خود در سال گذشته که ۲۴۵ هزار میلیارد و ۹۵ میلیون و ۳۹۲ هزار ریال بوده با رشدی معادل با ۲۲ درصد همراه بوده است. این شرکت در یکسال مالی ۱۴۰۰نسبت یکسال مالی ۱۳۹۹، سود خالص خود را با رشدی حدود ۱۳ درصد از ۴۳ هزار میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۷۴۸ هزار ریال به ۴۹ هزار میلیارد و ۵۱ میلیون و ۶۰۵ هزار ریال رساند. در نتیجه در سال ۱۴۰۰، سودی که به هر سهم این شرکت تعلق خواهد گرفت برابر خواهد بود با یک هزار و ۳۹ ریال، در حالیکه در سال گذشته سود هر سهم تنها ۹۱۸ ریال بوده است. سایر درآمدهای عملیاتی این شرکت برای سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۸ هزار ریال بوده که نسبت به سال گذشته که ۸ هزار میلیارد و ۹۳ میلیون و ۳۴ هزار ریال بوده است با رشد ۲۶ درصدی مواجه گردیده است.

دردوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ که به اسفند ختم می گردد، دارایی های غیر جاری این شرکت نسبت به سال ۱۳۹۹، با رشد ۴۰ درصدی همراه شده است که حدود ۸۵ درصد آن به دارایی های ثابت مشهود بابت تجدید ارزیابی صورت گرفته تعلق دارد.

سود انباشته شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۱۴۰۰، ۵۶ هزار میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال بوده است.

از برنامه های این شرکت جهت تکمیل طرح های توسعه سرمایه گذاری در ارائه سرویس های جدید مبتنی بر دیتا و اینترنت، توسعه شبکه موبایل باند پهن، حفظ درامدهای موجود و ایجاد فرصت های درآمدی جدید بابت افزایش سوداوری شرکت خواهد بود که هزینه ای که بابت این طرح براورد گشته، ۲۶۵ هزار میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۶۰ هزار ریال است.

شرکت ارتباطات سیار ایران در دوره یکماهه اردیبهشت ۱۴۰۰، درآمدی معادل با ۲۱ هزار میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۳۳۵ هزار ریال کسب نمود که در یکماهه اردیبهشت سال ۱۴۰۱، بدون افزایش در تعرفه های همراه اول این درآمد را با رشد ۳۵ درصدی به ۲۹ هزار میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۸۹۶ هزار ریال افزایش داد، که از درآمد حاصل در این دوره یکماهه در سال جاری، ۳۹ درصد به درآمد کارکرد مشترکین خطوط دائمی، ۵۵ درصد درآمد کارکرد مشترکین خطوط اعتباری، ۵.۵ درصد به درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت های تلفن همراه، و مابقی به درآمد فروش خطوط جدید تلفن همراه، سود حاصل از سرمایه گذای ها و سایر درآمدها تعلق گرفته است.

نماد همراه، بدون اینکه نرخ تعرفه های خود را اضافه کند توانسته، بعد از تنها گذراندن ۲ ماه از سال جاری درآمد های خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته( اردیبهشت ۱۴۰۰)، ۲۸ درصد رشد دهد و درآمد خود را از حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال به ۵۵ هزار میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۴۰۶ هزار ریال افزایش دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: