مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد در کیش

مراسم گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد در کیش
کدخبر : 557740

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد مراسم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) جزیره کیش برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی موسس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که شامگاه یکشنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ را مرهون مجاهدت ها، صداقت های امام خمینی (ره)، صلابت و همراهی مردم عنوان کرد و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بر شناخت عوامل ایجاد قیام ۱۵ خرداد تاکید بسیار داشته و آن را باید سر آغاز نهضت امام خمینی(ره) برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی با بیان این نکته که یکی از رموز موفقیت نهضت امام خمینی (ره) را پرورش و رشد فکری و معنوی مردم عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) با اتکا به قرآن و دین مبین اسلام با دشمنان تا به دندان مسلح مبارزه کرد و فرمودند" تا زمانی که قرآن و اسلام در این کشور حاکم است انقلاب اسلامی نیز حاکم خواهد بود".

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بر این اعتقاد بود نهضتی که در آن تذهیب نفس، خودسازی نباشد پیروز نخواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.

وی به دو ویژگی آگاهی داشتن و خود ساخته بودن مردم برای پیروزی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (مدظله العالی) با تقویت این دو ویژگی در قیام کنندگان زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران ایجاد کردند.

موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به نقش و حضور مردم در پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) با مطالعاتی که داشتند به این موضوع دست یافته بودند که نهضت بدون حضور ملت تداوم نخواهد داشت و به همین دلیل در صدد پرورش و رشد فکری و معنوی پیروان خود از سال های قبل از انقلاب پرداخته و با برپایی درس اخلاق در مدرسه فیضیه قم افرادی متعهد تربیت کردند تا با تقویت معنویت آن ها مانع شکست انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان شوند.

شایان ذکر است این مراسم با حضور مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم کیش در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: