سفر دبیرکل مناطق آزاد سوریه به کیش

سفر دبیرکل مناطق آزاد سوریه به کیش
کدخبر : 557742

"ایاد کوسا" با هدف بررسی ظرفیت های تجاری، صنعتی و گردشگری کیش برای ایجاد همکاری های دو سویه سرمایه گذاران سوری و ایرانی به این منطقه آزاد سفر کرد.

"ایاد کوسا" دبیرکل مناطق آزاد سوریه در این سفر از فاز ۶ صنعتی،‌ بندرگاه تجاری و پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش بازدید کرد.

"ایاد کوسا" هدف از این سفر را آشنایی با ظرفیت های منطقه آزاد کیش و آگاهی از زمینه های مناسب همکاری سرمایه گذاران سوری و ایرانی عنوان کرد و افزود: امیدوارم تفاهمنامه همکاری بین مناطق آزاد دو کشور به امضا برسد و همکاری ها بین سرمایه گذاران ایران و سوریه به زودی آغاز شود.

دبیرکل مناطق آزاد سوریه تصریح کرد: همانطور که ایران در بسیاری از صنایع و تولیدات فعالیت دارد سوریه نیز در صنایع به ویژه نساجی تبحر خاصی دارد و مشهور است؛ امیدوارم در زمینه های صنعتی، تجاری و بازرگانی دو طرف تعاملات و همکاری های قابل قبولی شکل گیرد.

"ایاد کوسا" در ادامه این مطلب بیان داشت: همزمان با بحث های تجاری و سرمایه گذاری موضوع گردشگری نیز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاقمندیم مردم سوریه سهمی از گردشگری کیش داشته باشند و تبادل گردشگر نیز از دیگر برنامه های مناطق آزاد دو کشور باشد.

وی در خصوص اجرای برخی برنامه ها گفت: روند همکاری بین دولت ها همیشه به صورت قانونگذاری بوده و برای اجرای آن باید سرمایه گذاران بخش خصوصی این قوانین را پیاده سازی کنند.

دبیرکل مناطق آزاد سوریه همچنین خواستار بررسی زمینه های افتتاح یک رستوران عربی و نمایشگاه دائمی ارائه محصولات سوری در کیش شد و برای معرفی ظرفیت های این منطقه آزاد به سرمایه گذاران سوری اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است محمد چالویی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این بازدید حضور داشت.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: