رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت توسعه دانش بنیان‌ها

صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت توسعه دانش بنیان‌ها
کدخبر : 558234

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از دوبرابر شدن بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

علیرضا منادی در حاشیه برگزاری همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بانکی فعال در خدمت توسعه شرکت های دانش‌بنیان عمل می‌کند، گفت: در سال گذشته نیز سه هزار میلیارد تومان به بودجه این صندوق افزوده شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع دانش بنیان‌ها به استقبال فرمایشات مقام معظم رهبری رفته و قانونی را تصویب کرده‌ایم که بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را حل می‌کند.

وی افزود: یکی از محل‌های مورد نظر مجلس که برای رشد شرکت های دانش‌بنیان‌ها بسیار کمک کننده است، ایران خودرو است که با توجه به استخدام مهندسان کارآمد و نخبه می‌تواند نظر مقام معظم رهبری مبنی بر دو برابر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را تامین کند.

منادی گفت: با قانون مصوب مجلس و با توجه به سرعت بالای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و دریافت ایده‌های متنوع در این زمینه، می‌توان انتظار داشت تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از دو برابر افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه دانش بنیان‌ها را براساس گزارش ارایه شده مدیرعامل این شرکت بسیار خوب توصیف کرد و گفت: به دستیابی اهداف این حوزه امیدوار شدیم.

وی تصریح کرد: هر گونه حمایتی که در این زمینه لازم باشد را انجام خواهیم داد.

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: