۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در منطقه آزاد ماکو متوقف شد

۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در منطقه آزاد ماکو متوقف شد
کدخبر : 558359

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی منطقه آزاد ماکو گفت: با تلاش گشت‌های یگان حفاظت از ابتدای سال‌جاری از ۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح این منطقه جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی شد.

سرهنگ اسفندیار عباس‌نژاد روز چهارشنبه اظهار کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی منطقه، ازابتدای امسال و در پی پایش نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان امور اراضی، به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی از این تعداد تغییر کاربری غیرمجاز جلوگیری شد.

وی ادامه داد: موارد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو شناسایی شده شامل احداث بنا، پی کنی، کانکس گذاری، حصارکشی، دیوار کشی، احداث سکوی غیرمجاز است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی منطقه آزاد ماکو افزود: همچنین تعداد هفت مورد احکام قطعی صادره از شعبات دادگستری نیز با رعایت ضوابط و مقررات قلع و قمع اجرا شده است.

سرهنگ عباس‌نژاد اضافه کرد: گشت‌های یگان حفاظت اموراراضی در سطح منطقه فعال بوده و با هرگونه ساخت وساز و تغییر کاربری غیر مجاز برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: از همه افرادی که در اراضی زراعی و باغی قصد تغییر کاربری دارند درخواست می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه تضرر و زیان مالی قبل از مبادرت به ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی به مدیریت‌های جهاد کشاورزی مستقر در شهرستان‌های منطقه مراجعه و از خرید ملک‌های بدون مجوز خودداری کنندچون در صورت عدم توجه به هشدارها و احداث بنای غیرمجاز، قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

وی یادآور شد: اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مورد تاکید بوده و هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

سرهنگ عباس نژاد در ادامه با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی در جهت تامین امنیت غذایی جامعه رسالت همگانی است، گفت:‌ تحقق این مهم لزوم همکاری و هماهنگی همه مردم و مسوولین را می‌طلبد. در این راستا هرگونه تغییر کاربری و احداث بنا در اراضی کشاورزی نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک است و چنانچه در این خصوص ضوابط و مقررات رعایت نشود برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

شایان ذکر است، منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت است که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: