رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان انتخاب شده است

ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان انتخاب شده است
کدخبر : 558515

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اشتغال ۱۸۵۰ نفر زندانی واجد شرایط در این استان خبر داد و گفت: اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان استان به عنوان یکی از مهمترین بخش های سند تحول قضایی هدف گذاری شده است.

ناصر عتبانی در جلسه کارگروه اشتغال زندانیان استان در منطقه آزاد ماکو افزود:‌ به منظور رفع مشکلات حقوقی و قضایی منطقه آزاد ماکو، کمیته ویژه حفاظت از حقوق بیت المال و حقوق مردم تشکیل می شود که با رویکرد توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی و توسعه اقتصادی منطقه مطابق با قانون ایفای نقش نماید.

وی زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی را متفاوت از سیستم های قضایی دیگر کشورعنوان کرد و افزود:‌ اصلاح و تربیت زندانیان در کنار توجه به دانش افزایی،‌ مهارت آموزی و حمایت از خانواده های زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است.

عتباتی از انتخاب شهرستان ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان واجد شرایط خبر داد و تصریح کرد:‌ زیر ساخت های مناسب برای اشتغال زندانیان همچنین پرکردن اوقات فراغت آنان و رفع سوء اثر زندان برای اقشار آسیب دیده جامعه از جمله برنامه های دستگاه قضایی با همراهی دستگاه های دیگر اجرایی می باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: مشکل اشتغال زندانیان پس از آزادی، یکی از مشکلات عمده خانواده زندانیان است که در بسیاری از موارد این معضل، زمینه ارتکاب به جرم توسط زندانی آزاد شده را فراهم کرده و این فرد دوباره به حبس باز می گردد لذا مهارت آموزی و دانش افزایی زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان از بازگشت و تکرار جرم آنان جلوگیری می کند.

رییس کل دادگستری استان در بدو ورود به ماکو ضمن بازدید و دیدار از دادگستری ماکو و دیدار چهره به چهره با برخی مراجعین دادگستری ضمن دادن دستورهای لازم برای رسیدگی، از انبارهای گمرک بازرگان نیز بازدید بعمل آورد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: