در مراسمی در شرکت ره آوران فنون پتروشیمی

طرح کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده رسماً کلید خورد/ گام بلند هلدینگ خلیج فارس برای کاهش طلاق و تسهیل ازدواج در ماهشهر

طرح کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده رسماً کلید خورد/ گام بلند هلدینگ خلیج فارس برای کاهش طلاق و تسهیل ازدواج در ماهشهر
کدخبر : 535221

به گزارش شما و اقتصاد: مراسم افتتاحیه تاسیس و استقرار کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده در شهرستان ماهشهر که یکی از پنج طرح خرسندساز هلدینگ خلیج فارس و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و خدمت به مردم منطقه است،‌ برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  این مراسم با حضور نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر در مجلس، امام جمعه بندرماهشهر، امام جمعه بندر امام،  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس، مشاور مسئولیت اجتماعی این هلدینگ، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مسئولین فرهنگی، قضایی و سیاسی و اجتماعی شهرستان بندرماهشهر در شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برگزار شد.

 مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حاضرین اظهار داشت:  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در توانمند سازی مردم منطقه ذره‌ای دریغ نکرده و بر این موضوع تاکید کرده و‌امروز شرکت ره آوران فنون پتروشیمی با کمک شرکتهای تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس متولی ۲ پروژه از ۵ پروژه خرسندساز کمیته مسئولیت اجتماعی این هلدینگ است که اکنون به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه  آموزش‌هایی که منجر به تغییر رفتار می‌شوند، بازدهی و اثربخشی بیشتری دارند، گفت:اگر این آموزش‌ها به صورت پرورشی، مهارتی و اخلاق مدارانه با رعایت اصول دینی به خردسالان و نونهالان ارائه شود، منجر به تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ و اثربخشی آن در دوران جوانی و میانسالی می‌شود و نتیجه آن  توانمندی ویژه‌ای در منطقه است، اما آموزش به رده سنی خردسالان و نوجوانان نیاز به بستر پایدار ایمن و مطمئنی به نام خانواده دارد و در صورت موفقیت در طرح تحکیم و تعالی خانواده این بستر آماده می شود.

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی، تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، تصمیم دارد با تحکیم و تعالی خانواده، ضمن ایجاد یک فرهنگ دینی مطمئن و پایدار، بستر توانمندسازی را از خانواده‌ها آغاز و با استفاده از نیروهای بومی منطقه نهادینه کند.

نادرپور یادآور شد: نقطه قوت این طرح، پشتوانه مطالعات میدانی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و سابقه اجرایی مشاوران طرح و هم اندیشی و هم افزایی شرکت‌های تابعه به عنوان خیرین و حامیان مالی این پروژه مهم است و استمرار آن در سال‌های آتی از طریق توانمندسازی کانون‌های فرهنگی بومی تکیه گاه اصلی طرح است.

وی در پایان، با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید درباره اهمیت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بر اراده راسخ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه این راه تاکید کرد.

در ادامه مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس به بیان جزئیات طرح تعالی و تحکیم خانواده شهرستان ماهشهر  پرداخت و اظهار کرد: این پروژه تحکیم با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با همراهی مشاوران تربیتی، روانشناسان، مشاوران خانواده و کانون‌های فرهنگی ‌و فرهنگسراها اجرا خواهد شد و تفاهم نامه آن اکنون با ادارات فرهنگ و ارشاد منطقه، منعقد می‌شود. 

سیدرضا مرویان حسینی با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در شهرستان بندرماهشهر افزود: در شهرستان بندرماهشهر با جمعیت ۳۸۰ هزار نفری در سال گذشته ۲۲۰۰ واقعه ازدواج و ۶۶۰ واقعه طلاق ثبت شده و مطابق با آمار کشوری ۱۰ درصد طلاق‌ها در سال اول، ۲۰ درصد در سال دوم و ۴۰ درصد در سال پنجم اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: تنها با مشاوره‌ای ۱۵ دقیقه‌ای پیش از ازدواج می‌توان از ده درصد طلاق‌ها که در سال اول ازدواج رخ می‌دهد جلوگیری کرد و با انجام مشاوره‌های دیگر به زوجین می‌توان آمار طلاق را به مراتب بیشتر کاهش داد‌.

مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه دلیل ۶۳ درصد از تاخیر در ازدواج،ناشی از عوامل فرهنگی و اجتماعی است، بیان کرد: طرح تحکیم و تعالی خانواده در چهار سطح تشکیل، تحکیم، توسعه و تعالی خانواده بوده که با کمک کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد و با کلاس‌های آموزشی که شرکت ره آوران برای این کانون برگزار می‌کند، انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش و آگاهی مردم منطقه گفت: مزیت این طرح استمرار، مشارکت، مردمی و اجتماعی بودن و استناد علمی آن است و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵۰۰ نفر از مردم منطقه شامل ساکنان ماهشهر، بندر امام، طالقانی و چمران در این طرح شرکت کنند و نکته مهم این است که این طرح در دراز مدت، بازده خوبی انشالله خواهد داشت.

در ادامه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: این وظیفه قانونی ما است که به مردم منطقه بدون منت خدمت کنیم و باید برای بهبود وضعیت تحصیلی و تعالی خانواده‌های منطقه قدم برداریم؛ امیدواریم با اخلاص و رضایت خداوند این طرح‌ها استمرار داشته و تاثیر گذاری مطلوبی داشته باشد.

جواد گلی تاکید کرد که انجام این پروژه‌های خرسندساز یک کار خیر، خدمت مردم و برای رضای خداست و البته معتقدیم باید گزارش کار خوب را به مردم برسانیم و نادیده گرفتن این خدمت به مردم میزبان صنعت پتروشیمی از سوی برخی افراد، کم انصافی است.

در ادامه نیز عکرش معاون فرماندار، حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه بندرماهشهر، حجت الاسلام تابش امام جمعه بندرامام و آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس با تحسین این طرح‌ها، به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

در پایان این مراسم نیز تفاهمنامه طرح تاسیس و استقرار کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده میان شرکت ره آوران فنون پتروشیمی و اداره فرهنگ و ارشاد منعقد شد.

گفتنی است، این طرح بخشی از ۵ طرح خرسندساز کمیته مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس بوده که با حمایت مالی شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، فجر، کارون و بوعلی از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس در منطقه اجرا خواهد شد.

روابط عمومی شرکت ره آوران فنون پتروشیمی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: