تاکید بر نقش مناطق عملیاتی پتروشیمی در اجرای هوشمندانه استراتژی های مسئولیت اجتماعی

تاکید بر نقش مناطق عملیاتی پتروشیمی در اجرای هوشمندانه استراتژی های مسئولیت اجتماعی
کدخبر : 551249

دومین جلسه تشریح استراتژی های مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با تاکید بر روند اجرای هوشمندانه و اثربخش برنامه ها و نقش مناطق عملیاتی در این مسیر برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: دومین جلسه تشریح استراتژی های مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی روز گذشته (سه شنبه ۲۸ دی ماه) درنشستی با حضور مدیران و نمایندگان مسئولیت اجتماعی شرکت های پتروشیمی مستقر در ماهشهر به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دبیر کمیته توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر ضمن ارائه گزارشی از روند توسعه مسئولیت اجتماعی در منطقه  ماهشهر، بر نقش مهم و اثرگذار مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی در روند توسعه صنعتی واقتصادی کشور تاکید کرد.

وی، گفت: پتروشیمی‌ها افزون‌بر تلاش برای تولید و صادرات پایدار محصولات خود باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی (CSR )نیز با جدیت برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.

همچنین، مشاور اجتماعی معاون محترم ‌وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع مدیران و نمایندگان مجتمع های پتروشیمی ماهشهر نیز گفت:  صنعت پتروشیمی همواره بعنوان صنعتی پیشران وظایف خود را مطابق با ارزش های تعریف شده در صنعت، یعنی حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و تعهد به توسعه پایدار انجام داده است.

به گفته علی ربانی، حمایت مسئولانه حفاظت از محیط زیست، حمایت از رشد و ارتقای توانمندی شرکت و سازندگان، حمایت از برنامه‌های مسئولیت اجتماعی، پایبندی به صداقت و اخلاق حرفه‌ای و شفاف سازی و رعایت حقوق ذینفعان ، سر لوحه اصلی فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

علی ربانی، از مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی بعنوان جبهه های اقتصادی کشور نام برده و درخصوص روند اجرای هوشمندانه و اثربخش برنامه های مسئولیت اجتماعی افزود:  بعد از ابلاغ نظام نامه مسولیت اجتماعی ، دبیرخانه مسولیت اجتماعی ایجاد شد تا کلیه شرکتهای صنعت هماهنگ با سیاست های دولت در زیر چتر دبیرخانه به فعالیتهای مسئولانه اجتماعی خود بپردازند.

رئیس دبیر خانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اولویت اصلی این شرکت  بادیدگاه حاکمیتی و توسعه ای در حوزه CSR، تدوین استراتژی  توسعه ای صنعت پتروشیمی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی است. در همین راستا نقش صنعت پتروشیمی در ایفای مسئولیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است .

وی اظهار کرد:  صنعت پتروشیمی در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی را به ثبت رسانده است ضمن لزوم یکپارچگی اطلاعات و ایجاد انسجام در بحث مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی، باید جهت گیری خاصی در این حوزه اتخاذ نمود تا از فضای ایجاد شده خدمت رسانی بیشتری نمود و بعنوان مرجع ذیصلاح در قبال جامعه  پاسخگو باشیم.

 ربانی، با تاکید براینکه تشکیل شورای راهبردی در مناطق ، بازوی قدرتمندی در ایفای صحیح نقش مسئولیت اجتماعی است، خاطر نشان کرد: با توجه به فرایند اجرایی این حوزه ، دبیرخانه CSR کمیته های اجرایی شامل: محیط زیست، منابع انسانی ، اقتصادی و اجتماعی براساس شاخص های ابلاغ شده مسئولیت اجتماعی مشخص و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 همچنین، در این نشست ضمن ارائه استراتژی این حوزه به بحث و تبادل نظر با نمایندگان مسولیت اجتماعی منطقه ماهشهر نقشه استراتژی این حوزه و شاخص های کابردی و همچنین تدوین گزارش پایداری صنعت پتروشیمی تشریح شد

نیپنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: