چهارمین سمینار متانول ایران برگزار شد

چهارمین سمینار متانول ایران برگزار شد
کدخبر : 558145

چهارمین سمینار متانول ایران به میزبانی شرکت پتروشیمی زاگرس با حضور شرکت‌های متانول ایران در تهران برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: چهارمین سمینار متانول ایران در روز یکشنبه مورخ ۲۲ خردادماه سال ۱۴۰۱ با حضور مدیران عامل هلدینگ‌ها، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها و مدیران و متخصصان صنعت متانول در تهران به منظور ایجاد اتحاد، همگرایی، همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شرکت‌های تولیدکننده و طرح‌های متانول با محورهای: نوآوری‌های مطرح در صنعت متانول، تأثیر تحریم‌ها بر شرایط بازارها، فروش و حمل محصول، پیش بینی شرایط آینده بازار متانول و عوامل موثر بر آن، بررسی آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی، فنی و تولیدی متانول، همکاری‌های مشترک بین تولیدکنندگان در حوزه زنجیره تأمین، بررسی عملکرد رقبای خارجی و تأثیر ورود شرکت‌های تولیدکننده جدید بر بازار، بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه‌های بازاریابی، فروش، حمل و نقل و لجستیک و بررسی شرایط عرضه و تقاضا در بازارهای فروش صادراتی و عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت متانول برگزار شد.

در ابتدای این سمینار دکتر متین دیداری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان میزبان ضمن عرض خیرمقدم و همچنین ارائه گزارشی از وضعیت بازار متانول جهان و ایران در سخنانی بیان کردند با افزایش نرخ جدید یوتیلیتی‌ها و همچنین خوراک گاز، تولید متانول در ایران دیگر دارای صرفه اقتصادی قابل توجهی نمی‌باشد و با توجه به شرایط فعلی خواستار ورود جدی هیئت دولت و شخص رئیس جمهور به موضوع یوتیلیتی‌ها و نرخ گاز شدند.

ایشان در ادامه سخنان خود به همگرایی و همکاری شرکت‌های تولیدی و طرح‌های متانولی اشاره نمودند و ابراز امیدواری کردند که با تشکیل جلسات مستمر گام‌های موثری در رفع موانع در صنعت متانول ایران برداشته شود.

بنا بر این گزارش، در این سمینار کشوری از مجموع مقالات دریافت شده، شش مقاله برتر در دو بخش ارائه گردید.

در این رویداد بزرگ کشوری از اولین نشریه متانول ایران که یکی از دستاوردهای مهم دوره‌های گذشته همین سمینار بود؛ نیز با دو زبان فارسی و انگلیسی رونمایی گردید.

شایان ذکر است یکی از اهداف انتشار این نشریه بسیار مهم، ارائه اطلاعات صحیح و دقیق از صنعت متانول ایران در حوزه‌های تولید و فروش می‌باشد.

در بخش سوم این سمینار نیز با تشکیل جلسه کارگروه متانول ایران که با حضور مدیران عامل هلدینگ‌ها، مدیران عامل شرکت‌ها، اعضای هیأت مدیره و مدیران بازرگانی شرکت‌ها ادامه یافت، در پایان مواردی نیز به تصویب حاضرین رسید.

روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: