سازمان بورس/

بازدید رئیس سازمان بورس از گروه مپنا

بازدید رئیس سازمان بورس از گروه مپنا
کدخبر : 576225

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) بازدید و با مدیرعامل این گروه گفت‌وگو کرد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱) از گروه مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) بازدید و با مدیرعامل این گروه گفت‌وگو کرد.

هدف از این بازدیدها برطرف کردن چالش صنایع است/ پیشنهادات مهمی برای رفع مشکل صنایع در بودجه و دولت مطرح کردیم

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در حاشیه این بازدید گفت: در نظر داریم از مجموعه‌های اقتصادی بازدید داشته باشیم تا به این واسطه دیدگاه جامعی نسبت به مسائل به دست بیاید و تصمیماتی متناسب با چالش‌های صنعت گرفته ‌شود. در تلاشیم که مشکل جدیدی به صنایع اضافه نشود و در حد توان چالش‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که ما در نظام اقتصادی با سیاست‌گذاری اشتباه در حوزه‌های مختلف، مثل قیمت‌گذاری دستوری و… ثروت‌های کشور را از بین می‌بریم. گروه مپنا یکی از مجموعه‌هایی بوده که به علت معضل قیمت‌گذاری دستوری، به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

رئیس سازمان بورس همچنین از مطرح کردن پیشنهادهای مهم در لایحه بودجه و هیات دولت به‌منظور رفع مشکلات صنایع و احقاق مطالبات خبر داد.

۲۰۰ نوع کالا به دنیا صادر می‌کنیم که یکی از آن‌ها موتور هواپیما است

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، اظهار کرد: مپنا بزرگ‌ترین دستگاه صنعتی خاورمیانه و شمال آفریقا است و در بسیاری از موارد جزو پنج شرکت برتر دنیا هستیم. الگوی مشابه ما در دنیا شرکت جی ایی است. ما ورق فولادی را تبدیل به ژنراتور و توربین کرده و ۲۰۰ نوع کالا به دنیا صادر می‌کنیم که یکی از آن ها موتور هواپیما است. برق زیرساخت اصلی صنایع است و ما در این حوزه نیز ورود کرده‌ایم.

مدیرعامل مپنا با اشاره به استفاده این شرکت از ظرفیت صندوق پروژه در بورس تأکید کرد: ما تمام تعهدات‌ خود را انجام دادیم. بیش از ۴۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و بیش از یک میلیارد دلار صرفه جویی کرده‌ایم. بیش از ۱۳۰ همت از دولت طلب داریم. یک نیروگاه در عراق داریم که سالانه میلیون‌ها دلار برای کشور ارزآوری دارد.

می‌توان برای یک شهر ۱۰۰ هزار نفری در یک هفته نیروگاه برق ساخت!/ ذخیره‌سازهای برق، مشکل قطعی‌ را حل می‌کنند

عباس علی‌آبادی گفت: یکی از چالش های ما در تابستان خاموشی است که در پیک کاری برق کم می‌آوریم و در شب برق اضافی داریم. در مپنا مجموعه‌های ذخیره سازی تولید شده که می‌تواند ذخیره‌ساز انرژی باشد تا هیچ وقت ساختمان‌ها دچار قطعی برق نباشند.

وی از امکان استقرار یک هفته‌ای نیروگاه با ظرفیت یک شهر ۱۰۰ هزار نفری خبر داد و گفت: این‌ها نیروگاه‌هایی هستند که از پیش ساخته می‌شوند.

مدیرعامل گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران با اشاره به سودآور بودن مپنا در تولید برق گفت: گروه ما در سایر پروژه‌ها نیز سودساز است. تنها یکی از پروژه‌های مپنا در خارج از کشور بدون دریافت حتی یک ریال تسهیلات، ۴۰۰ میلیون دلار درآمد برای کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مپنا در کشور سوریه بوده و این پروژه توان تولید سه هزار مگابایت برق را خواهد داشت. در گروه مپنا سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم‌های کنترل نیروگاه، پالایشگاه و… تولید می‌شود. این سیتسم‌ها همگی هوشمند کنترل می‌شوند و ساخت ایران هستند.

تولید مشترک خودروی برقی مپنا با کرمان موتور

عباس علی‌آبادی از تولید خودروی برقی در این شرکت خبر داد و گفت: مپنا در نظر دارد با همکاری کرمان موتور بیش از ۳۵ هزار خودروی برقی تولید کند.

وی افزود: هزینه انرژی مصرفی برای خودرو برقی یک دهم خودروی بنزینی است.

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: