گام‌های پتروشیمی جم برای کسب بازارهای صادراتی

گام‌های پتروشیمی جم برای کسب بازارهای صادراتی
کدخبر : 579322

مسئول واحد برنامه‌ریزی و مطالعات بازار امور مشتریان پتروشیمی جم، با اشاره به اینکه در سال گذشته برای اولین بار یک رکورد در صادرات محصول این پتروشیمی با حدود ۸۰ هزار تن محصولات به شبه قاره هند به ثبت رسید، برنامه سال ۱۴۰۲ این شرکت را در کسب بازارهای جنوب آسیای شرقی و آفریقا عنوان کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: حامد طبیبی رئیس واحد برنامه‌ریزی و مطالعات بازار پتروشیمی جم در یک گفت‌وگوی اختصاصی با بیان اینکه این بخش مسئولیت رصد بازار و شناخت بازارهای با حاشیه سود بالاتر برای افزایش فروش شرکت را برعهده دارد، به خبرنگار شما و اقتصاد گفت: صادرات پتروشیمی جم به ۳۰ کشور در ۳ قاره جهان انجام می‌شود که اولویت صادرات با کشورهای منطقه است. چین به عنوان یک بازار سنتی که همه پتروشیمی‌های ایران و دنیا برای کسب آن برنامه‌ریزی‌هایی را دارند.  بازار اروپا که همیشه از بازارهایی بوده است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. علاوه بر این برای بازار آفریقا هم به صورت نوبه‌ای صادراتی انجام داده‌ایم.
پتروشیمی جم

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ پتروشیمی جم در سال گذشته، شبه‌قاره هند به عنوان دومین مقصد صادراتی محصولات این شرکت تبدیل شود. در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ هزار تن صادرات محصولات پتروشیمی جم به مقصد کشور هند انجام شد. دلیل اهمیت هند برای ما این است که این کشور جزو مقصدهای نوظهور صادرات در دنیا می‌باشد، چرا که مصرف داخلی آن کشور به دلیل جمعیت یک میلیارد نفری بسیار بالا می‌باشد.

مسئول امور مشتریان مدیریت بازاریابی و فروش با اشاره به مزیت حمل کانتینری (حمل دریایی) در صادرات به شبه قاره هند از طرف ایران، تصریح کرد: از آنجایی که در حمل کانتینری امکان صادرات با تناژ بالاتر و قیمت ارزانتر وجود دارد، پتروشیمی جم برای اولین بار در سال گذشته موفق به ثبت یک رکورد با ۸۰ هزار تن صادرات به مقصد هند شده‌ایم.

وی بازارهای آسیای جنوب شرقی و آفریقا را به عنوان مقاصد جدی در سال ۱۴۰۲ برای صادرات محصولات پتروشیمی جم عنوان کرد و ادامه داد: برای این کار پروژه‌هایی تعریف شده که براساس شرایط بازار و عملیات بازاریابی این روش‌ها تدوین شده است. پیش‌بینی ما برای صادرات به این بازارها با توجه به نوظهور بودن آنها، بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تن است. 

حامد طبیبی درخصوص سبد محصولات پتروشیمی جم نیز گفت: واحد طرح وتوسعه این شرکت در سال گذشته بر روی ۳ گرید جدید مطالعاتی را انجام داد که از این میان دو گرید وارد مرحله صنعتی شده‌اند. گرید تزریقی با MFI 35 اولین گریدی است که در سال گذشته همکاران R&D توانستند شاخص جریان مذاب را از ۱۸ تا ۳۵ ارتقا دهند که تاکنون تولید این گرید سابقه نداشته و در داخل کشور گرید 5035 تولیدی پتروشیمی جم منحصر به فرد می‌باشد که امسال در بازار عرضه خواهد شد. 

رئیس واحد بازوی مطالعاتی بازاریابی و فروش، افزود: گرید بعدی که برای پوشش لوله های سه لایه ‌steel pipe coating  استفاده می‌شود با نام گرید HS40-47 در سال جدید به سبد محصولات جم اضافه شده است. گرید سوم هم برای تولید لوله های مقاوم در برابر کلر است و امیدواریم امسال این گرید هم وارد سبد محصولات پتروشیمی جم بشود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: