ایران پنجمین شرکت بزرگ پتروشیمی دنیا تا افق ۱۴۰۴ خواهد شد

ایران پنجمین شرکت بزرگ پتروشیمی دنیا تا افق 1404 خواهد شد
کدخبر : 509099

شما و اقتصاد: مهندس ربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا و تبریک روز مادر حضور در این نمایشگاه را بسیار تاثیر گذار و مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: مهندس ربیعی در آیین گشایش نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه تشکیل چنین رویدادی به این معنی نیست که قبلاً از ظرفیت داخل استفاده نمی‌شده ، بلکه به این معنی است که جهشی مضاعف در این ارتباط به وجود خواهیم آورد. وی افزود: میخواهیم تمام اعضای خانواده بزرگ هلدینگ خلیج فارس در ارتباط با سازندگان و تولید کنندگان قطعات و امکانات باشند. در اینجا از تمام همکارانی که تا امروز ما را یاری کردند سپاسگزارم.

مهندس ربیعی در ادامه گفت: تحریم از عواملی بود که به ظرفیت های داخل توجه کنیم اما تنها عامل نبود.ما قبلا هم از توان داخل استفاده میکردیم اما امروز به لحاظ اقتصادی در شرایطی هستیم که لزوم داخلی سازی و بالا بردن توان علمی داخل بسیار احساس میشود.
وی گفت: بدون واسطه عملکرد خود را ارائه بدهید و از شرکتهای همکار و دست اندر کار پتروشیمی استفاده کنید. همه کسانی که در صنعت پتروشیمی ادعایی دارند اینجا هستند انتظار میرود تعامل سازنده ای رخ دهد در این رویداد شفاف و رو در رو.
این امر بدون‌ارتباط تنگاتنگ بین مجموعه های هلدینگ در تمام زمینه ها اتفاق نخواهد افتاد. در انتها ربیعی اضافه کرد به صفر رساندن نیاز به خارج در تولید و ساخت ملزومات فنی و صنعتی شعار است، اما تا۹۰ درصد قابل انجام است.
ربیعی خاطر نشان کرد: جلسات زیادی تشکیل شده و در حدود ۷۵ درصد ملزومات پتروشیمی در داخل ساخته میشود اما بالا بردن کیفیت، کم کردن زمان سفارش، استفاده ازظرفیت کارگر و مدیر ایرانی در تولید، شفاف بودن در ارائه کالای داخلی هدف ما در این نمایشگاه است.
امیدواریم شرکتهای توانمند داخلی بتوانند در مسایل فنی ما مشارکت کنند، نیاز فنی ما را برطرف کنند.
سازنده و دانش بنیان ایرانی بتواند سفارشات صفر تا صد ما را طراحی و تولید کند.
مدیر عامل بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور با اشاره به اینکه تنوع خوراکی که در ایران وجود دارد منحصر به فرد است گفت بازار داخلی بسیار خوبی برای محصولات داریم و سالانه ۵.۵ میلیارد دلار مواد اولیه به صنایع پایین دستی تحویل میدهیم.
در پایان مهندس ربیعی با گلایه از بازار بورس گفت: نقدینگی بسیار بالایی در کشور وجود دارد چرا نباید از این نقدینگی بالا در اقتصادش استفاده کرد؟
وی وجود بوروکراسی های بسیار دست و پا گیر را مانع استفاده از این سرمایه سرگردان دانست.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: