معرفی پارک ارم تهران

معرفی پارک ارم تهران
کدخبر : 558078

تهران به عنوان پایتخت، از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار گرفته تا بسیاری از ساختمان های مدرن، می ‌توانید از مناظر و صداهای شهر لذت ببرید. می توانید جریان زندگی را در بازار بزرگ دل انگیز تهران احساس کنید، در کاخ نیاوران با تاریخ پهلوی بیشتر آشنا شوید. بازار بزرگ، پاساژها، کافه های دنج تنها بخشی از جذابیت های کلانشهر تهران است.

به گزارش شما و اقتصاد: در ادامه آس چارتر به معرفی بزرگترین پارک تهران (پارک ارم) می پردازد. برای سفر به تهران می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما دزفول تهران را تهیه نمایید وسپس سفرکنید. 

IMG_20220612_151522

معرفی پارک ارم تهران

پارک ارم یکی از محبوب ترین تفرجگاه های شهر تهران است. پارک ارم با بیش از 72 هزار هکتار بزرگترین پارک تفریحی ایران است، این مجموعه در اوایل دهه 50 خورشیدی توسط رحیم علی خرم  تاسیس شد، که پس از انقلاب این پارک توسط بنیاد مستضعفان مصادره  وتملک این بنیاد درآمد. این پارک دارای یک دریاچه 8 هکتاری و سه شهربازی بنام لونا 1 و 2 و3 با 70 گونه وسایل بازی، و باغ وحش این پارم بیش از 800 جاندار از 111 گونه مختلف در قفس های کوچک و بزرگ زندگی می کنند. در این باغ وحش انواع گونه پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان وجود دارد که حدود 60 درصد این حیوانات بومی ایران و باقی آن از نقاط دیگر دنیا خصوصا از آفریقا به ایران آمده است. 

بخش های مختلف پارک ارم 

پارک ارم بخش های مختلفی است، که می توان به باغ وحش، دریاچه ارم، پارکینگ، رستوران، فضای سبز، سالن بولینگ، سالن سرپوشیده، مکانی مناسب برای آفتاب گرفتن خانم ها، فست فود، قلعه سحرآمیز، موزه پول، بیش از 100بازی در بخش های مختلف پارک و تالارهای پذیرایی می توان اشاره کرد. 

IMG_20220612_151446

قلعه سحر آمیز

قلعه سحر آمیز پارک ارم در سال 1385افتتاح شد، نمای بیرونی این بنا با نورپردازی و و رنگ آمیزی شبیه به قلعه ای است که نظر همه را به خود جلب می کند، در داخل این قلعه بیش از 120 نوع بازی های متنوع وجود دارد، مانند: چرخ و فلک، انواه ویدئو گیم، صندلی پرده، تیراندازی لیزری، دستگاه های چرخشی و مکانیکی و یک سینما چهار بعدی و همچنین امکاناتی نظیر: رستوران، کافی شاپ، اتاق تولد نیز وجود دارد. همچنین علاقه مندان به رشته ورزشی صخره نوردی می توانند در این قلعه این ورزش را آموزش ببینند، این صخره متحرک بعنوان اولین صخره ی متحرک در ایران رونمایی شد.

شهربازی لونای 1

در ضلع شمال غربی پارک ارم لونای یک که قدیمی ترین شهربازی پارک ارم است قراردارد. شما می توانید قدیمی ترین وسایل بازی نوستالژیک را در این شهربازی مشاهده کنید. وسایل بازی دیگر در این مجموعه می توان به آکروجت، ترن جنگلی، دیسکو کاستر، اسب گردان، کشتی امیر و کشتی کودک، یوروبانجی، ماشین برقی بزرگسال و کودک و ... اشاره کرد.

شهربازی لونای 2

این مجموعه در ضلع جنوبی پارک در نزدیکی دریاچه بزرگ قرار دارد. در لونا ی 2 هیجان انگیزترین بازی ها که بیشتر مخصوص بزرگسالان است را می توان دید. در این بخش پارک می توانید ازدستگاه هایی مانند: آکروجت، بوستر، پاراتاور، تاپ پرنده، کلایمکس، موتورکوبنده، سالتو  و ... استفاده کرد.

IMG_20220612_151544

شهربازی لونای 3

لونای 3 در نزدیکی لونای 2 قرار دارد و از لونای 1 و 2 کوچکتر است، در این بخش می توانید از وسایل تفریحی مانندک اسکیت یو، ماسین بنزینی، آبشار، کریزی موس، تاپ پرنده، ترن هوایی خانواده، سینما 3بعدی لذت ببرید.

باغ وحش 

این باغ وحش 7 هکتاری که بزرگترین باغ وحش تهران است، درپارک ارم واقع شده است. در این باغ وحش بیش از 111 گونه از پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان وجود دارد، که در یک منطقه حفاظت شده برحسب جثه آن گونه نگه داری می شوند.ورودی این باغ وحش از یک سمت بوده تا هنگام خروج بتوان به راحتی تمام حیوانات را تماشاکنید. بسیاری از حیوانات در حال انقراض مانند: ببربنگال، شترهای دوکوهانه، دو پلنگ نر و ماده ایرانی، فیل سریلانکایی، گوزن زرد ایرانی، دم عصا و گور ایرانی در این باغ وحش نگه داری می شوند. نمونه ای دیگری از حیوانات نظیربابون، شامپانزه، سنجاب، تمساح، مارپیتون و پرندگانی مانند: فلامینگو، طاووس، عقاب های طلایی، شاه بوف ها، اردک ها، مرغابی ها نیز در این باغ وحش نگه داری می شوند که می توانید همراه با کودکان برای بازدید به این باغ وحش بروید.

استخر روباز 

استخر روباز پارک ارم یکی از محبوب ترین تفریحات در فصل تابستان و ماه های گرم سال است، استخر ارم در لونای یک واقع  شده است. در این استخر امکاناتی مانند: استخر کودکان، سرسره آبی، حمام سنتی، سالن ماساژ و آب درمانی، استخرروباز بزرگسال، کلاس آموزش شنا، حمام آفتاب، رختکن... را شامل می شود. 

دریاچه پارک ارم

این دریاچه 8 هکتاری یکی از سه دریاچه بزرگ در تهران است، این دریاچه مجوز ماهیگیری دارد، که علاقه مندان به ماهیگیری می توانند اقدام به گرفتن مجوز کنند و از ماهی کپور این دریاچه استفاده کنند. این دریاچه از نظر موقعیتی و تفریحی به مناطق تفریحی مهم تهران مانند پارک چیتگر، آبشار تهران، پارک کوهسار، بام لند تهران، مجموعه ورزشی آزادی، رود دره کن... نزدیک است و یکی از جاذبه های تفریحی تهران است. در این دریاچه سه نوع قایق از نوع پدالی دو نفره، سه نفره و پدالی 4 نفره موجود است که می توانید به مدت 30 دقیقه ازآن استفاده کنید.  

امکانت رفاهی پارک ارم

سرویس های بهداشتی، دکه های خوراکی، بوفه، کافه، سفره خانه، رستوران جزیره، سالن آمفی، پارکینگ با گنجایش 5 هزار خودرو، خودپرداز، تالارهای برگزاری مراسم، تئاتر وآبخوری از امکانات رفاهی پارک ارم است.

مسیر دسترسی به پارک ارم

پارک ارم در غربی ترین ناحیه تهران در انتهای بزرگراه شهید باکری ورودی اتوبان تهران کرج در کیلومتر 4 آن واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: