بخش کجور مازندران بهشت گمشده گردشگری

بخش کجور مازندران بهشت گمشده گردشگری
کدخبر : 567082

بخش کجور مازندران بهشت گمشده و فرصت طلایی برای سرمایه گذاری و جذب مخاطبین بین المللی گردشگری است.

به گزارش خبرنگار شما و اقتصاد: میثم غلامعلی کار آفرین نمونه گردشگری و کارشناس اقتصادی ضمن اعلام مطلب فوق در مراسم معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در جمع خبرنگاران داخلی و بین المللی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نسبت به توسعه صنعت گردشگری، سیاست های گام دوم انقلاب و مبارزه با ایران هراسی در منطقه، گروه فرهنگی گردشگری آفتاب طلایی شمال با بکارگیری پتانسیل های ممکن در حوزه گردشگری، املاک، ساخت و ساز و ایجاد مجموعه های گردشگری نوین با فناوری های روز درصدد است تا بزرگ ترین پروژه دهکده توریستی فناوری منطقه را در بخش کجور عملیاتی نماید.

IMG_20221005_150841_310

کارآفرین نمونه کشور ادامه داد: منطقه بکر کجور با مساحت ۸ هکتار از ۶۲ پارچه آبادی تشکیل شده و طبیعت بسیار زیبا و هوای بسیار مناسبی دارد. همچنین سطح اکسیژن بسیار بالای منطقه، ضریب مناسب فضای سبز و دسترسی آسان و سریع به اتوبان تهران شمال از مزایای دیگر این منطقه می باشد که موجب انتخاب آن شده است. همچنین، کجور با ارتفاع ۱۶۰۰ متر از سطح دریا یکی از بلندترین قسمت های این منطقه می باشد که در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولین منجر به اشتغالزایی بیش از 1500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و کارآفرینی مناسب می گردد. این در حالی است که اجرای طرح های مشابه در سایر  نمایندگی های  «آفتاب طلایی شمال» از اهداف دیگر این گروه می باشد.

میثم غلامعلی در خصوص سرمایه گذاری گفت: ما علاوه بر جذب سرمایه گذار با سرمایه خود نیز فعالیت می کنیم، در واقع علاقمندیم سرمایه‌گذاران نیز در قالب های دیگر وارد شوند. همچون نیازهای بیمارستان، درمانگاه، فضاهای آموزشی، مجموعه رفاهی و غیره که در این منطقه مورد نیاز است. این در حالیست که ؛ با اجرای این طرح ها ارزش املاک منطقه نیز افزایش خواهد یافت. 

کارآفرین نمونه کشور در خصوص همکاری مسئولین استانی و محلی گفت: مسئولین در جریان این موضوع قرار خواهند گرفت و قطعاً کمک های مناسبی خواهند کرد. مثلا در خصوص ارائه تسهیلات و رفع مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد حتماً گام‌های مثبتی بر خواهند داشت. طرح هایی که اجرا می کنیم دوستدار محیط زیست است و آسیبی به محیط زیست نخواهد رساند و در واقع سلامت اصلی منطقه به لحاظ محیط زیستی پابرجا خواهد بود.

وی در خصوص جاذبه های منطقه کجور گفت: قدمت و تمدن بشری منطقه کجور بسیار زیاد است و جاذبه های طبیعی مثل دیو چشمه، کندلوس، لشت کنار و روستاهای دیگر که هرکدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد و مردم حتما از ارتفاعات و جنگل در این منطقه لذت خواهند برد. ما همچنین در بخش های دیگر این منطقه نیز فعالیت های دیگری در این زمینه انجام خواهیم داد.

میثم غلامعلی بر لزوم شناسایی اولویت‌های مهم و ارائه راهکاری عملیاتی آن با هدف دستیابی به رشد توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: لازمه توسعه اقتصادی استان علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، امکانات موجود و تلاش جهادی مدیران، جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف است.

کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد از ویژگی گردشگری است و کارشناسان همواره بر رفع محدودیت ها، اتخاذ تصمیم هایی برای استفاده از حضور گردشگران و ایجاد اشتغال تاکید دارند و مسئولان نیز از برنامه های جدید در این حوزه خبر می دهند.

منطقه سرسبز کجور از جمله مناطق بکر و منحصر به فرد در استان مازندران است که دارای آب و هوای معتدل و سرد، چشم اندازهای طبیعی، آبشارهای فراوان و جنگل های انبوه و همچنین نزدیک بودن به آزادراه تهران شمال از مزایای این پروژه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: