جلالی: خط‌‌مشی‌های جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر نوآورانه است/ جشنواره فجر باید به ریشه‌ها توجه کند

جلالی: خط‌‌مشی‌های جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر نوآورانه است/ جشنواره فجر باید به ریشه‌ها توجه کند
کدخبر : 574635

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خط‌‌ مشی‌های جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر توسط شورای سیاست‌ گذاری جشنواره مشخص شده و بسیار نوآورانه بوده است، این شورا باعث شد تا به نقشه راه برسیم.

به گزارش شما و اقتصاد: مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در نشست کمیته‌های تخصصی جشنواره بین‌المللی فجر (سرو سیمین) که عصر یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: مهندس ضرغامی بر برگزاری باشکوه هفتیمن جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر تأکید کردند.

او افزود: خط‌‌مشی‌های جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره مشخص شده و بسیار نوآورانه بوده است. این شورا باعث شد تا به نقشه راه برسیم. هرچند در بخش اداری برخی اقدامات با کندی روبرو بوده است.

جلالی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ جشنواره به‌موقع انجام شود و استان‌ها در این زمینه تبلیغات کنند. نمایشگاه صنایع‌دستی مأمن خوبی برای هم‌افزایی است، همکاری خوبی با پژوهشکده هنرهای سنتی برای برگزاری این جشنواره داشتیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: باید فضای همراهی در جشنواره بین‌المللی فجر  ایجاد شود. فضای مجازی و تولید محتوا مهم است و باید افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مستندنگاری شود.

او ادامه داد: در این جشنواره باید به به ریشه‌‌ها توجه شود. در نمایشگاه صنایع‌دستی به ثمرات توجه می‌کنیم، باید بین ریشه‌ها و ثمرات پیوند ایجاد شود البته کار سختی است.

جلالی تصریح کرد: رشد کمی و کیفی در جشنواره لحاظ شود. باید بر روی آثار راه ‌یافته خارجی و داخلی به جشنواره بین‌المللی فجر صنایع‌دستی تبلیغات شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تأکید کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی فرصت خوبی است تا با هماهنگی با میراث‌فرهنگی، گردشگری و پژوهشکده هنرهای سنتی شاهد تبدیل عدد هفت به دوره بالندگی  باشیم. باید جوشش مشترک شکل بگیرد تا موتور محرکه راه بیفتد.

او ادامه داد: باید موضوع صنایع‌دستی در سینما تقویت شود و از کارگردانان در جشنواره فجر صنایع‌دتی برای تعامل بیشتر دعوت کنیم.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: