انتشار بیانیۀ هفتمین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر

سرو سیمین ۷ با رویکرد تحقق اقتصاد هویت بنیان برگزار می‌شود

سرو سیمین ۷ با رویکرد تحقق اقتصاد هویت بنیان برگزار می‌شود
کدخبر : 575233

سرو سیمین ۷ با رویکرد تقویت توجه به صنایع دستی ایران، در راستای تحقق اقتصاد هویت‌بنیان، متمرکز شده است.

به گزارش شما و اقتصاد: بیانیۀ هفتمین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از سوی مریم جلالی معاون صنایع‌‌دستی و هنرهای سنتی کشور منتشر شد.

در متن این بیانیه آمده است:

«خدای بزرگ را سپاس که توفیق برنامه‌ریزی و برگزاری هفتمین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر را با کمک و یاری هنرمندان و فعالان صنایع دستی کشور به مسئولان امر ارزانی داشت تا تمامی دست‌اندرکاران مرتبط دست در دست هم و با اراده‌ای مصمم این جشنواره را با نام اختصاصی «سرو سیمین ۷» برپا دارند.

اگرچه سیاست‌های کلان توسط قانونگذاران برای بلندمدت دیده و اندیشیده شده اسن، لیکن بدیهی است نحوۀ ارائۀ مجریان، بر اساس نیازهای روز و به فراخور اقتضائات زمان، می‌تواند و باید تغییراتی نسبت به ادوار قبل لحاظ شود.

هفت عدد کمال و بلوغ است، عدد خروج از صباوت و فاصله با کهولت و نهایتاً عدد خوش یُمن دوام و قوام. دقیقاً به همین سبب است که هفتمین دوره، آغاز تغییراتی ژرف در جشنواره و افزوده شدن جنبۀ بین‌المللی به آن به شمار می‌آید. به این معنا که جشنوارۀ صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در داخل از رشد کافی برخوردار شده و آمادۀ توسعۀ خویش به آن سوی مرزها است.

در چنین وضعیتی است که تمام تلاش برگزارکنندگان و مسئولان با رویکرد تقویت توجه به صنایع دستی ایران، در راستای تحقق اقتصاد هویت‌بنیان، متمرکز شده و کوشیده راه پر فراز و نشیب ترکیب فاخر-کاربردی را در آثار صنایع دستی ایران هموار سازد و صناعت را در معنای تاریخی خویش به بار نشانَد.

آنچه حاصل آمده اگرچه نمی‌تواند حق مطلب را دربارۀ جایگاه و شأن صنعتگران و هنرمندان ارجمند صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران ادا کند، لیکن تبلور تمام عشق و توانی است که مسئولان، فعالان و دست‌اندرکاران مربوطه دارند و امکانات موجود ظهور آن را در ساحت وجود میسر می‌سازند.»

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: