قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی تولیدات رسانه ای با شعار «ایران، میراث جهانی»/ حضور هنرمندان در شهر جهانی یزد

برگزاری جشنواره ملی تولیدات رسانه ای با شعار «ایران، میراث جهانی»/ حضور هنرمندان در شهر جهانی یزد
کدخبر : 575374

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: نخستین جشنواره ملّی تولیدات چند رسانه‌ای با شعار «ایران، میراث جهانی» با حضور هنرمندان در یزد برگزار می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: علی دارابی با بیان این که نخستین جشنواره ملّی میراث فرهنگی با مشارکت استانداری یزد به مدت ۳ روز، در شهر میراث جهانی «یزد» برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از جمله اهداف اصلی از برگزاری این جشنواره می‌توان به افزایش سواد میراثی در جامعه، حمایت از تولیدات چند رسانه ای در حوزه میراث فرهنگی، تقدیر و معرفی برگزیدگان آثار، بزرگداشت پیشگامان میراث‌فرهنگی و هنرمندانی که در بازنمایی و معرفی میراث فرهنگی تلاش کرده اند، اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی همچنین ادامه داد: آثار متنوع جشنواره شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، سینمایی، مستند، فضای مجازی، فیلم های تلویزیونی، پویا نمایی(انیمیشن)، عکس، نماهنگ، کلیپ، و ... است که بیش از ۲۹۲۵ اثر را در بر می‌گیرد.

به گفته دارابی هیأت انتخاب و داوری آثار مرکب از ۵۱ نفر از هنرمندان و صاحب نظران در چند ماه گذشته این آثار را مورد بررسی قرار داده اند و از ۳۰ اثر برگزیده در جشنواره با اهدای دیپلم افتخار و جوایز نقدی تقدیر خواهد شد. همچنین از ۱۰ نفر از هنرمندان شاخص کشور نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

او با اشاره به این که شعار نخستین دوره این جشنواره «ایران، میراث جهانی» است، گفت: با هدف معرفی بهتر و بیشتر جاذبه های میراث فرهنگی کشور بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان و برنامه سازان و فعالان رسانه ای در این جشنواره حضور دارند و صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی نیز از آثار تاریخی و میراث فرهنگی ناملموس یزد بازدید خواهند کرد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در پایان با بیان این که گزیده آثار جشنواره طی سه روز در سینما تک یزد برای علاقمندان به نمایش در می‌آید، افزود: ۵ کارگاه آموزشی با حضور استادان و صاحب نظران در حوزه هنر و میراث فرهنگی برگزار می شود و نمایشگاه عکس از میراث ناملموس ایران که کمتر دیده و معرفی شده است، برپا خواهد شد.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: