• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • گردشگری
  • هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است/ آثار تخریب شده در گذشته را مرمت می‌کنیم/ برپایی جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در یزد

مهندس ضرغامی در حاشیه هیات دولت:

هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است/ آثار تخریب شده در گذشته را مرمت می‌کنیم/ برپایی جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در یزد

هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است/ آثار تخریب شده در گذشته را مرمت می‌کنیم/ برپایی جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در یزد
کدخبر : 575421

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه دو روزه جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای در حوزه میراث فرهنگی روزهای ۲۸ ت ۳٠ بهمن در یزد برگزار خواهد شد.

به گزارش شما و اقتصاد: سیدعزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی در تهران، گفت: در این جشنواره ۳ سرو سیمین خاص برای آثار خارجی در نظر گرفته شده و ۷ سرو سیمین هم برای تولیدات داخلی است.

وی افزود: ۴۰۰ اثر داخلی که آثار فاخر و برجسته سطح ملی است به جشنواره ارسال شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: رویکرد جشنواره در سال‌های قبل که بیشتر براساس تکریم از تولیدات صنایع دستی بوده است بیشتری بر پایه گفت و گوی ملی حول موضوعات مهم مرتبط با صنایع دستی با تاکید بر محیط زیست و طب امسال انجام گرفته است.

ضرغامی عنوان کرد: سخنرانان خارجی و شخصیت‌های برجسته صاحب‌نظر خارجی که از طرف شورای جهانی صنایع دستی معرفی شده‌اند و کارشناسان برجسته داخلی کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی دارند و هفتمین دوره جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی در ابعاد مختلفی در هفته آینده برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سه روزه جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای روز جمعه، شنبه و یکشنبه در یزد برگزار خواهد شد و برای اولین بار با هدف آشنایی عمومی با میراث فرهنگی یعنی ارتقاء سواد میراثی و تقویت تولیدکنندگان رسانه‌ای در این حوزه بسیار مهم فرهنگی، هویتی و تمدنی با حضور ۳۰۰۰ اثری که استان‌ها توسط علاقه‌مندان و فعالان رسانه‌ای و میراث فرهنگی آماده شده است روز جمعه و شنبه در یزد اولین دوره آن کلید می‌خورد و ما فکر می‌کنیم نقش مهمی در تقویت حوزه میراث فرهنگی، آشنایی مردم و اطلاع‌رسانی به خصوص برای نسل جوان خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب بافت تاریخی شهر شیراز گفت: علی‌رغم شایعات هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است. کار ما مرمت است؛ مرمت آثاری که در گذشته تخریب شده است.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: