عناصر معماری ایرانی - اسلامی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جهانی یزد رعایت می‌شود

عناصر معماری ایرانی - اسلامی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جهانی یزد رعایت می‌شود
کدخبر : 575496

استاندار یزد با تأکید بر حفظ و مرمت بناهای تاریخی شهر جهانی یزد گفت: عناصر معماری ایرانی-اسلامی در ساخت‌وسازها و پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جهانی یزد رعایت می‌شود.

به‌گزارش شما و اقتصاد: امروز ۲۹ بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی یزد، نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور قائم‌مقام و معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار یزد و جمعی از مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک عید مبعث حضرت محمد (ص) و خوش‌آمد گویی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شرکت‌کننده در نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی اظهار داشت: برپایی این نشست تجلی آیه شریفه «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه: به بندگانم بشارت بده، کسانی که همه سخنان را می‌شنوند و بهترین آن را پیروی می‌کنند» است چراکه نظرات مختلفی مطرح شد و می‌توانیم در مسائل به فهم مشترکی دست‌یابیم.

استاندار یزد بیان کرد: من معتقد هستم بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در بستر فرهنگ و هنر قابل‌حل است و با رشد و تعالی این حوزه بسیاری از مسائل دیگر قابل‌حل خواهد بود، لذا پیوست فرهنگی برای برنامه‌ها و پروژه‌های استان موردتوجه است و ضرورت حاکمیت روح فرهنگ و هنر بر تصمیمات و برنامه‌ها همواره مدنظر فعالیت‌ها قرار دارد.

فاطمی اظهار داشت: قطعاً نظام جمهوری اسلامی ایران تا جایی می‌تواند قد بکشد که فرهنگ، هنر و آموزش آن قد بکشد، لذا این حوزه نیازمند توجه ویژه‌ای است و دیدگاه ما در برنامه‌ریزی‌های استان یزد، نگاه تمدن سازی است

فاطمی تصریح کرد: در شرایط کنونی لازم است ضمن توجه به حفظ بافت تاریخی و بناهای قدیمی، معماری و شهرسازی یزد از این سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید استفاده کرد.

استاندار یزد بیان کرد: رویکرد استان یزد در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن توجه به ویلایی سازی خانه‌ها است و هر جوان در شهر یزد می‌تواند حداقل ۲۰۰ متر منزل داشته باشد.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه ساخت‌وساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان یزد باید متناسب با هویت، اصالت و بوم و سبک زندگی یزدی باشد و با توجه به این مسئله تمام عناصر معماری ایرانی_ اسلامی در ساخت‌وسازها باید رعایت شود و لذا سایت‌های نهضت ملی مسکن در یزد با نام پردیس زندگی نام‌گذاری شده است.

 استاندار یزد تصریح کرد: لازمه اوج‌گیری شهر جهانی یزد و نقش‌آفرینی آن در تمدن سازی ایران اسلامی برخورداری از دو بال علم و فناوری و گردشگری است و برنامه‌ریزی‌های جدی و خوبی در این زمینه انجام‌شده که تحقق آن‌ها با جدیت دنبال خواهد شد.

فاطمی افزود: با توجه به جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب استان یزد شهر جهانی یزد می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: شهر جهانی یزد؛ میراث جهانی و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌های طبیعی و محیطی است و اکنون این شهر متعلق به همه جوامع انسانی است و لذا این میراث ارزشمند، اصالت و هویت آن باید باافتخار ترویج یافته و تبیین شود و به رخ همگان کشیده شود. استاندار یزد اعلام کرد: ما در استان یزد آمادگی داریم که زمینه‌های لازم برای هنرمندان جهت معرفی این شهر جهانی فراهم کنیم، همچنین حمایت‌های لازم را در راستای معرفی شهر میراث جهانی یزد با ابزارهای فرهنگی و هنری و رسانه داشته باشیم.

فاطمی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین صرفاً برای مسائل سیاسی محدود نمی‌شود، گفت: یک‌بخشی از جهاد تبیین، تبیین ارزش‌ها و اصالت‌ها و هویت ملی و تمدنی ما است.

او عنوان کرد: وظیفه، بعثت و برانگیختی امروز ما پرداختن به مأموریت تاریخی و بزرگ تبیین ارزش‌ها و اصالتمان است و باید در امر انتقال ارزش‌های گذشته به آیندگان و دیگر جوامع تلاش کنیم.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: