موزه رشتی‌دوزی میزبان ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی

موزه رشتی‌دوزی میزبان ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی
کدخبر : 576154

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو امروز صبح و در ادامه بازدید خود، از موزه رشتی‌دوزی، سرای صنایع‌دستی، خانه کارآفرینی و مهارت صنایع‌دستی و کارگاه چرمی دست‌دوز دایره هنر کار بازدید کردند.

به‌گزارش شما و اقتصاد: ولی جهانی دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱  با اعلام این خبر گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در دومین روز سفر خود به شهر رشت، از موزه رشتی‌دوزی رشت واقع در عمارت کلاه‌فرنگی و اجرای زنده هنرمندان صنایع‌دستی که با هدف حفظ و معرفی هنرهای سنتی دایر شده، بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: موزه رشتی‌دوزی نخستین موزه تخصصی این رشته ارزشمند است که نقطه عطفی در شناسایی و معرفی صنایع‌دستی استان گیلان است و می‌تواند تاثیر  بسزایی در رونق گردشگری استان نیز موثر باشد.

او بیان کرد: رشتی‌دوزی از جمله رشته‌های ارزشمند صنایع‌دستی استان گیلان است و شهر رشت نیز در سال‌های گذشته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به عنوان شهر ملی رشتی‌دوزی ثبت و معرفی شده است.

جهانی همچنین افزود: در ادامه بازدیدهای امروز صبح، ارزیابان از سرای صنایع‌دستی واقع در بنای قدیم شهرداری رشت، نمایشگاه تمبر و البسه محلی واقع در ساختمان اداره پست، کارگاه چرمی دست‌دوز دایره هنر در خیابان سعدی، خانه کارآفرینی و مهارت صنایع‌دستی در رشتیان بازدید کردند.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: