بازدید قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور از خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی

دارابی: برای تملک خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار در کشور نیاز به یک نهضت بزرگ ملی است

دارابی: برای تملک خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار در کشور نیاز به یک نهضت بزرگ ملی است
کدخبر : 576417

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت تملک املاک پیرامون منزل تاریخی میرزا کوچک‌خان در محله قدیمی استاد سرای رشت با ورود خیرین گیلانی تاکید کرد.

به‌ گزارش شما و اقتصاد: علی دارابی پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱  در حاشیه بازدید از محله قدیمی استاد سرای رشت، با اشاره به شخصیت ارزشمند میرزا کوچک‌خان گفت: خانه پدری میرزا کوچک‌خان جنگلی در محله قدیمی استاد سرای رشت و منسوب به این چهره بزرگ ایران زمین نیاز به تملک املاک پیرامون منزل تاریخی دارد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی افزود: منزل این چهره مبارز در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است و ورود خیرین نیز قطعا سبب توسعه فرهنگ و حفظ میراث‌فرهنگی می‌شود.

دارابی در ادامه گفت: هم‌اکنون در حوزه میراث‌فرهنگی به ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است که خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار در کشور تملک شوند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، بودجه حال حاضر این وزارت‌خانه را ۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تملک خانه‌ها و بناهای اولویت‌دار در کشور نیاز به یک نهضت بزرگ دارد و چون منابع دولت محدود است نیاز مبرم به داشتن انجمن خیرین میراث فرهنگی احساس می‌شود.

دارابی در پایان گفت: به زودی انجمن خیرین میراث فرهنگی در کشور تشکیل ‌می‌شود که از ظرفیت آنان برای تملک خانه‌ها و بناهای اولویت دار در کشور استفاده می‌شود و امیدوارم مردم گیلان که در عرصه‌های مختلف پیشتاز بودند، به این امر ورود پیدا کنند.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: