قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور:

بافت تاریخی شهر رشت قابلیت ثبت جهانی را دارد/ ثبت جهانی ماسوله در دست بررسی است

بافت تاریخی شهر رشت قابلیت ثبت جهانی را دارد/ ثبت جهانی ماسوله در دست بررسی است
کدخبر : 576419

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهر رشت‌، گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در اولویت بوده و در دست بررسی توسط ارزیابان یونسکو قرار گرفته است.

به‌گزارش شما و اقتصاد: علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ از خانه صنایع دستی، هتل ایران و بافت تاریخی بازار رشت بازدید کرد.

او  با بیان اینکه بافت تاریخی رشت دارای ویژگی‌های ممتازی است و قابلیت این را دارد که در لیست میراث جهانی قرار بگیرد، گفت: در پرتوی تعامل سازنده مجموعه مدیریت شهری با اداره کل میراث فرهنگی گیلان فضای مناسبی برای معرفی تولیدات و آثار هنرمندان استان و ارائه دستاوردهای آنها ایجاد شده است و امیدواریم تمامی فعالیت های سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منجر به رونق اقتصاد کشور شود.

دارابی همچنین با اشاره به‌ ثبت منظر فرهنگی و مجموعه ماسوله، ادامه داد: پرونده ثبت جهانی ماسوله در اولویت بوده و در دست بررسی توسط ارزیابان یونسکو قرار گرفته است و امیدواریم در سال آینده با توجه به ظرفیت بالای این مجموعه تاریخی این اتفاق مثبت رقم بخورد. 

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان با اشاره به رفع موانع مرمت هتل تاریخی شهر رشت، اظهار کرد: صحبت‌های لازم با مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان و مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات مرمت این هتل تاریخی انجام شده است و درصددیم تا با تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات لازم برای ثبت جهانی رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی به خوبی انجام و نتیجه لازم حاصل شود.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: