• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • گردشگری
  • بیشترین ماندگاری مسافران در گیلان و مازندران بوده است/ سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت اصلی ۸۲ درصد از تصادفات

رئیس پلیس راه کشور:

بیشترین ماندگاری مسافران در گیلان و مازندران بوده است/ سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت اصلی ۸۲ درصد از تصادفات

بیشترین ماندگاری مسافران در گیلان و مازندران بوده است/ سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت اصلی ۸۲ درصد از تصادفات
کدخبر : 577401

رئیس پلیس راه کشور گفت: بیشترین مسافران ورودی را در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و فارس شاهد بودیم.

به گزارش شما و اقتصاد: سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور به افزایش تردد مسافران نوروزی در جاده‌های کشور اشاره و اظهار داشت: بیشترین مسافران ورودی را در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و فارس شاهد بودیم.

 وی گفت: بیشترین مسافران خروجی از استان‌های تهران، البرز ، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بوده و بیشترین ماندگاری مسافران نیز در گیلان و مازندران و بخشی از گلستان بوده است.

سردار مومنی به رنگ بندی تصادفات در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته استانهای سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، مرکزی و بوشهر از لحاظ وقوع تصادفات وضعیت قرمز را به خود اختصاص داده بودند که امسال نیز تقریباً همان الگو را داریم چرا که تردد در محورهای جنوبی کشور بیشتر شده و تقاضای سفر به این استان‌ها نیز افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در محورهای شمالی با توجه به حجم ترافیک بالا از سرعت خودروها کاسته شده و تصادفات سنگین کمتری به وقوع می‌پیوندد اما در جاده‌های جنوبی با توجه به اینکه حجم ترافیک کمی را شاهد هستیم رانندگان سرعت بالاتری داشته و با توجه به آن که جاده ها کفی و یکنواخت است تصادفات سنگینی به وقوع می پیوندد به طوری که در چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان در اثر تصادف دو دستگاه پژو که به علت سرعت و سبقت غیرمجاز به وقوع پیوست دردم ۱۱ نفر جان باختند.

رئیس پلیس راه راهور کشور تصریح کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت ۸۲ درصد از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه کشور از مسافران نوروزی درخواست کرد که از عجله و شتاب پرهیز کرده و با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات رانندگی و سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: