ایران و چین برای حمله به ناوهای هواپیمابر آماده شدند

ایران و چین برای حمله به ناوهای هواپیمابر آماده شدند
کدخبر : 547553

جوان: امریکا بزرگ‌ترین خطر نظامی برای مردم جهان است، همین خوی خطر‌آفرینی و ویرانگری قدرت‌های دیگر را واداشته تا راه‌های مقابله و شکست امریکا را تمرین کنند. در روز‌هایی که مانور مقتدرانه ارتش ایران در سواحل مکران دشمن فرضی را (که دشمن همه ملت‌های آزاده جهان است) هدف گرفته، گزارش‌ها نشان می‌دهد چین در سواحل خود یک ماکت در ابعاد واقعی از ناو هواپیمابر امریکایی تدارک دیده است تا احتمالاً در مانوری نظامی نابودی آن را تجربه کند.

ناو‌های هواپیمابر ارتش تروریست امریکا همه جای جهان سرک می‌کشند، اما با تغییر موازنه قدرت در جهان و ظهور قدرت‌های نظامی جدید در آسیا و تکنولوژی‌های تازه نظامی، همین ناو‌های غول‌پیکر به نقطه ضعف صاحبان آن تبدیل شده است. جالب آنکه این ناو‌ها از هفتاد تا هشتاد سال پیش که ارتش‌های آسیایی حتی یک تیروکمان برای نشانه‌روی به سوی این غول‌های مجهز دریایی نداشتند در همین مناطق آسیایی از خلیج فارس تا سواحل شرق قاره کهن رفت‌و آمد داشته‌اند و حال همچنان با همان توهم قرن پیش به این مناطق سرک می‌کشند. داستان، اما کمی متفاوت است و حالا در هر لحظه صد‌ها موشک کروز در سواحل ایران قابلیت قفل‌شدن روی هر جنبنده دریایی را دارد و در آن سوی آسیا نیز برای چینی‌ها ساختن و نابودکردن یک ناو غول‌پیکر هواپیمابر دیگر شبیه ساختن اسباب‌بازی و آسان‌تر از آن است.

امریکا با رویکرد خصمانه‌ای که علیه ملت‌های مستقل دارد، حتی در دل مذاکره و گفتگو، گزینه‌های نظامی‌اش روی میز است! اگر برای این پرسش که چرا کشور‌های مستقل از امریکا تا به این حد حمله نظامی امریکا را جدی می‌گیرند و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌کنند، دنبال پاسخ باشیم، باید به رقم ۴۰ جنگ ویرانگر ارتش امریکا در دهه‌های اخیر با کشتن ۸ میلیون نفر از مردم جهان و اداره ۷۵۰ پایگاه نظامی در سراسر جهان توجه خاص نشان داد.

اما این روند با سرعت شگفت‌انگیز و با دامنه‌ای گسترده در جهان در حال تغییر است و ارتش امریکا حالا بیشتر عقب‌نشینی و تمکین را تمرین می‌کند. ۵ هزار تفنگدار در هر یک از ناو‌های غول‌پیکر، ریسک مواجهه و جنگ‌های جدید را برای امریکا بالا برده است و دیگران هم می‌دانند که دقیقاً چه نقطه‌ای از امریکا را نشانه بگیرند و برای نابودی آن تمرین نظامی کنند! جایی را که روزگاری نقطه قوت و در سال‌های اخیر نقطه ضعف ارتش‌هرجایی و هرزه‌گرد امریکاست. مانور مقتدرانه ذوالفقار اگرچه نمایش بخش کوچکی از توانایی‌های نظامی ایران است، اما به عنوان یک مدل به دشمنان یادآور خواهد شد یا باید به سواحل خودشان در خلیج‌خوک‌ها بازگردند یا اگر قصد دارند با برخی تحرکات نظامی در منطقه به مذاکرات ضریب میدانی بدهند، باید محاسباتشان دقیق باشد که این ضریب علیه خودشان چند برابر نشود!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    عالیبس کنید.