خبر خوش | قیمت دلار کاهش پیدا می کند

خبر خوش | قیمت دلار کاهش پیدا می کند
کدخبر : 548088

در بازار ارز هم ارامش نسبی حاکم بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار روز گذشته تحت تاثیر سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران ۳۵۰ تومان پایین رفت و حمایت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دست داد. قیمت دلار در انتهای معاملات روز گذشته  ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

این اسکناس آمریکایی در ابتدای  بازار ارز امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۰ آرامش نسبی را تجربه کرد  و با ۱۰ تومان کاهش ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار  در پایان معاملات نیمه اول امروز  ۷۰ تومان کاهش یافت و روی ۲۸ هزار و ۱۲۰ قرار گرفت.

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم در بازار ارز امروز نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت درهم در پایان معاملات دیروز  با ۷ هزار و ۷۲۰ تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد ۳.۶۷۳ عدد ۲۸ هزار و ۳۵۵ تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری  بالاتر بود.

سیگنال طلا به قیمت سکه

قیمت اونس طلا  امروز به ۱۸۶۷ دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۵ درصدی داشته است. همزمان با افزایش قیمت اونس  طلا ، قیمت سکه  دیروز با ۱۲ ملیون و ۴۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد. این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز ۲۵ هزار تومان پیشروی کرد و با ۱۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان مبادله شد. 

با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۱۲۰ تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه ۱.۲۹ درصد به دست می‌آمد. قیمت طلا هم در بازار امروز مانند روز گذشته نزول کرد. قیمت طلا روز گذشته با ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان  بسته شد.  قیمت طلا در بازار امروز ۸ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شد  و با ۱ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان و ۸۰۰ تومان معامله شد. 

خبری که بازار ارز را بهم ریخت

در روز های اخیر اخبار زیادی منتشر شده است که بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران ازاد شده است. این اخبار در ابتدا اثر خاصی روی بازار نداشت. ولی گفته می شود زمانی که معامله گران مشاهده کردند که عرضه ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است با اطمینان در موقعیت فروش قرار گرفتند. 

وزارت خارجه آمریکا: آزادسازی پول های ایران را تایید نکرده ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران گفت که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»

افزایش عرضه در بازار متشکل

سید ابراهیم رئیسی معتقد است منابع ارزی و ریالی کشور در حال افزایش است و در صورت صحت این مسئله می‌توان به افت قیمت دلار امیدوار بود، اما وزارت خارجه آمریکا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران را تایید نمی‌کند و می‌گوید تحریم‌های کنونی آمریکا در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود،

تنها دو هفته تا شروع دور جدید مذاکرات احیای برجام باقی مانده است و تغییر معناداری در موضع طرف ایرانی و آمریکایی مشاهده نمی‌شود، بانک مرکزی و مقامات دولتی پیشاپیش از گشایش‌های ارزی سخن می‌گویند و افزایش عرضه در بازار متشکل مشهود است، اما به نظر نمی‌رسد قیمت دلار پایدار شده باشد و رشد هفته گذشته قیمت دلار گویای این مسئله است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: