یارانه دی ماه ۲ برابر شد

یارانه دی ماه 2 برابر شد
کدخبر : 549530

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: قرار بود از آذرماه رقم یارانه‌ها ۲ برابر شود، اما به علت مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این روند به دی ماه منتقل شد.

در چند ماه اخیر و با روی کار آمدن دولت جدید با وعده رییس جمهور در مورد پرداخت یارانه جدید،در موعد پرداخت یارانه ها این گمانه زنی ها پیش می آید که یارانه پرداختی با کمی تغییرات و افزایش همان یارانه جدید دولت رییسی باشد . رییسی وعده یارانه جدید را در آذر ماه داده بود که این وعده عملی نشد و محسن رضایی اعلام کرد یارانه جدید در دی ماه به صورت بن کارت ارائه می شود.

محسن رضایی: از ابتدای دی ۱۴۰۰ رقم یارانه‌ها دو برابر می‌شود

امروز همزمان با ۲۸ آذرماه، قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ۱۱ ساله شد، ‌ اما یارانه‌های نقدی هنوز همان روال معیوب پایه گذاری شده در دولت احمدی‌نژاد، حجیم شده در دولت روحانی و مبهم در دولت فعلی را ادامه می‌دهد و تکلیف مشخصی ندارد.

 وقتی حرف از قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌شود انگار فقط همان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی،  تمام این قانون بوده است، عجیب هم نیست چرا که از سال ۱۳۸۹ که دستور اجرای آن با لبخند رییس جمهور وقت در رسانه ملی صادر شد تا کنون حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان خرج همین مبلغ بی ارزش کمتر از ۵۰ هزار تومانی در ماه شده است.

قانون هدفمندی یارانه‌ها جزئی از برنامه تحول  اقتصادی ایران بود که به اینجا رسیده است، قرار بود حذف تدریجی سوبسید از حامل‌های انرژی و مطابقت با قیمت‌های منطقه صورت گیرد، در کنار آن جهت پوشش آسیب‌های احتمالی اجرای قانون، از درآمد ناشی از آن  ۵۰ درصد به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانوارها، ۳۰ درصد در بخش‌های تولیدی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت جامعه و ۲۰ درصد مانده هم برای تامین بخشی از هزینه‌های دولت اختصاص پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: