شیوه پرداخت اقساط وام رانندگان تاکسی+ جزئیات

شیوه پرداخت اقساط وام رانندگان تاکسی+ جزئیات
کدخبر : 549790

طبق توافق همکاری سازمان تاکسیرانی تهران و شرکت ایساکو مقرر شده است به پنج هزار تاکسیران تسهیلات ۳۰میلیون تومانی ارائه شود.

برای راحتی رانندگان تاکسی۳۰میلیون وام در نظر گرفته شده که نحوه پرداخت اقساط وام هم اعلام شده.اقساط وام زیاد نیست.اقساط وام باید سر موقع پرداخت شود.فعلا مبلغ اقساط وام اعلام نشده.

 

دیروز مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از ارائه ایساکوکارت ۳۰ میلیونی به رانندگان تاکسی خبر داد. جزئیات این وام چیست و نحوه پرداخت اقساط آن چگونه است؟

تا پایان سال ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی نو وارد خیابان‌های پایتخت می ‌شود. بیش از ۵۰درصد تاکسی‌های تهران فرسوده هستند و براساس گفته‌های مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، باید سالانه ۱۰هزار دستگاه تاکسی در پایتخت نوسازی می‌شد تا شبکه تاکسیرانی به وضعیت مطلوب می‌رسید اما بنا به دلایلی در سال‌های اخیر این امر محقق نشده است و طبق اظهارنظر مهدی اسماعیل‌بگی تا پایان سال باید هفت هزار دستگاه تاکسی در پایتخت نوسازی شود.
با استناد به آمارهای سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ابتدای سال حدود ۴۵۰۰دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند و مدیرعامل این سازمان روز گذشته در مراسم انعقاد توافقنامه با شرکت ایساکو برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسیرانان از طریق «ایساکو کارت» گفت که تا پایان سال یعنی در مدت‌زمان کمتر از ۸۵ روز تاکسی‌های نو وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شوند.

اسماعیل‌بگی همچنان تأکید کرد: «هرچند با آمار پیش‌بینی‌شده (۱۰هزار دستگاه در سال) فاصله داریم اما باتوجه‌ به شرایط اقتصادی موجود از تمام توان و ظرفیت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده شده است.»

نحوه پرداخت اقساط وام ۳۰ میلیونی به رانندگان تاکسی

مسئولان سازمان تاکسیرانی شهر تهران علاوه بر نوسازی ناوگان، گامی هم در راستای نگهداشت تاکسی‌ها از طریق تأمین قطعات و استفاده از خدمات تعمیرگاهی برداشته‌اند که منجر به انعقاد توافقنامه با شرکت ایساکو و توزیع ایساکو کارت (فروش اعتباری) شده است.

کارتی با اعتبار ۳تا ۳۰میلیون تومان که تاکسیرانان متقاضی پس از ثبت‌نام در سامانه شرکت ایساکو آن را دریافت می‌کنند و می‌توانند از خدمات ۱۱۰۰فروشگاه و ۷۳۰نمایندگی مجاز شرکت ایساکو بهره‌مند شوند و هزینه‌ها را به‌طور اقساط و بدون بهره و کارمزد پرداخت کنند.

توزیع این کارت پایلوت در تهران عملیاتی شده است اما قابلیت استفاده در نمایندگی‌های مجاز کل کشور را دارد. به‌گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، حدود ۹۰درصد تاکسی‌ها، محصولات ایران‌خودرو (سمند و پژو) هستند و بنابراین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده قطعات هم سازمان تاکسیرانی است.

 

او با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی تهران بزرگ‌ترین ناوگان سبک شهری در غرب آسیا و شمال خاورمیانه است، گفت: «شرکت ایساکو همواره به‌عنوان تأمین‌کننده قطعات نگاه ویژه‌ای به تاکسیرانی داشته است و با عملیاتی شدن طرح فروش اعتباری علاوه بر حل مشکل تأمین لوازم‌یدکی اصل با قیمت و کیفیت مناسب، می‌توانند از خدمات تعمیرگاهی هم بهره‌مند شوند.»

اسماعیل‌بگی بر خدمت‌رسانی مطلوب تاکسیرانان هم تأکید کرد و گفت: «وقتی خدمات خوبی به تاکسیرانان ارائه شود قطعاً می‌توان شاهد خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران بود؛ بنابراین در گام اول تاکسی‌ها که محصول شرکت ایران‌خودرو هستند شامل طرح ایساکو کارت می‌شوند و در مراحل بعدی تلاش می‌کنیم با سایر شرکت‌های خودروساز هم چنین تفاهمنامه‌ای منعقد شود تا بتوانیم صد درصد ناوگان را پوشش دهیم.»

بازسازی تاکسی‌ها با تسهیلات

مدیرعامل شرکت ایساکو هم ضمن ابراز رضایت از انعقاد توافقنامه با سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت که تعدادی از تاکسی‌های پایتخت فرسوده نیستند و فقط نیاز به تعویض برخی از قطعات یا انجام تعمیرات دارند که با استفاده از تسهیلات فراهم شده در ایساکوکارت می‌توان بازسازی این تاکسی‌ها را تسریع کرد. سیدرضا نشاط مفیدی تأکید کرد: «خدمات پیش‌بینی شده برای استفاده از ایساکوکارت محدود نخواهد بود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال حوزه خدمات را توسعه دهیم تا تاکسیرانان از خدمات متنوع‌تری بهره‌مند شوند.»

 

مهدی اسماعیل‌بگی مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی در آیین انعقاد توافقنامه همکاری بین سازمان تاکسیرانی و شرکت ایساکو درباره فعالیت تاکسیرانی در کشور، اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار تاکسی در سطح شهر فعالیت دارند.

وی گفت: این تاکسی‌ها حدود ۲۲ درصد حمل و نقل شهر تهران را به عهده دارند؛ این عدد زمانی خودش را نشان می‌دهد که تقریبا به اندازه حمل و نقل مترو، سفر حمل و نقلی در شهر تهران داریم.

مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی درباره انعقاد این تفاهم‌نامه افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که امروز صورت گرفت، قرار شد قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تاکسی‌های شهری توسط شرکت ایساکو تامین شود.

اسماعیل‌بگی ادامه داد: با ارائه این خدمات به جامعه رانندگان تاکسی می‌خواهیم باری از مشکلات آن‌ها کم کنیم و حسن این اتفاق این است که با قیمتی تضمین شده و باکیفیت، محصولات مورد نیاز را برای رانندگان تاکسی تامین کنیم.

وی تصریح کرد: در فاز اول،اطلاعات ۵۰۰۰ نفر از جامعه رانندگان را به شرکت ایساکو اعلام کردیم و قرار است این تعداد به تمامی رانندگان شهر تهران توسعه یابد. در حال حاضر، این لیست به شرکت ایساکو اعلام شد و قرار است شرکت این اطلاعات را بارگذاری کند.

مدیرعامل سازمان نظارت و تاکسیرانی بیان کرد: بعد از اینکه این اطلاع‌رسانی صورت گرفت، رانندگان به ایساکو کارت مراجعه می‌کنند و تسهیلات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و منبع تامین مالی این کارت توسط سازمان‌های خارج از تاکسیرانی و ایساکو صورت می‌گیرد.

اسماعیل‌بگی خاطرنشان کرد: این تسهیلات مانند وام می‌ماند که در قالب کارت اعتباری به رانندگان داده می‌شود و آن‌ها هم با دریافت این تسهیلات، اقساطش را پرداخت می‌کنند. مبلغ این کارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان است.

تسهیلات در قالب کارت اعتباری به رانندگان داده می‌شود

وی گفت: بعد از اینکه این اطلاع‌رسانی صورت گرفت، رانندگان به ایساکو کارت مراجعه می‌کنند و تسهیلات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و منبع تامین مالی این کارت توسط سازمان‌های خارج از تاکسیرانی و ایساکو صورت می‌گیرد.

اسماعیل‌بیگی گفت: این تسهیلات مانند وام می‌ماند که در قالب کارت اعتباری به رانندگان داده می‌شود و آن‌ها هم با دریافت این تسهیلات، اقساطش را پرداخت می‌کنند. مبلغ این کارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: