زمان واریز یارانه معیشتی دی تغییر کرد

زمان واریز یارانه معیشتی دی تغییر کرد
کدخبر : 549969

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: بیست و ششمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ پنجشنبه ۹ دی واریز خواهد شد.

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی این ماه منتظران زیادی دارد چون بنا بر گفته های محسن رضایی قرار است یارانه معیشتی دی ماه دو برابر شود.در ادامه آخرین خبر در مورد یارانه معیشتی را می خوانیم.

 

امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد که بیست و ششمین مرحله یارانه معیشتی (دی ماه) ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ دی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. 

او افزود: مانند دوره‌های پیشین، واریزی‌های یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

وی یادآورشد: سیزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده اند، کسر خواهد شد.

 

گفته می‌شود مبنای دو برابر شدن یارانه‌ها، یارانه معیشتی بنزین است، چرا که براساس برنامه دولت قرار است یارانه ۶۰ میلیون نفر افزایش یابد که همان مشمولان یارانه بنزین هستند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این ماه از افزایش دو برابری یارانه معیشتی خبری نیست .

براساس زمان‌بندی که از دی ماه سال ۹۸ رعایت شده، دولت در روز دهم هر ماه باید یارانه معیشتی بنزین و در روز بیستم یارانه نقدی را واریز کند. تا اواسط هفته قبل پیش‌بینی‌ها برای پرداخت یارانه در دی ماه طبق زمان‌بندی ذکر شده بود، اما صحبت‌های معاون اقتصادی رئیس‌جمهور کمی معادلات را عوض کرد، چرا که خبر از افزایش یارانه‌ها می‌دهد.

محسن رضایی گفت که قرار است در دی ماه یارانه‌ها دو برابر شود. به گفته او یک خانواده چهار نفره در این ماه حدود ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند که بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت می‌شود.

مبلغ یارانه معیشتی چقد است؟

واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، حدود ۶۰ میلیون نفر این یارانه را می‌گیرند.

 

هفت میلیون خانوار که یارانه معیشتی بنزین را می‌گیرند یک سال پیش مرحله دوم وام کرونا را دریافت کردند. این وام یک میلیون تومانی بود و مقرر شد که اقساط آن از یارانه خانوار کسر شود. مبلغ هر قسط این وام نیز ۳۵ هزار تومان است. بر این اساس «یازدهمین قسط» این وام نیز از یارانه معیشتی این ماه خانوارها کسر می‌شود.

لازم به توضیح است این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک‌میلیون‌تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند کسر خواهد شد.

ثبت نام متقاضیان یارانه معیشتی

قرار است ثبت‌نام نام از متقاضیان معیشتی آغاز شود و کسانی که این یارانه را دریافت نمی‌کنند ولی متقاضی آن هستند مجددا درخواست خود را ثبت کنند.

در ابتدای خرداد هیات وزیران مصوب کرد که به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه معیشتی ثبت نام کنند.

طبق طرح‌هایی حمایتی که دولت‌ها برای خانوارها در نظر می‌گیرند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه شناسایی مشمولان را به عهده دارد. در واقع پس از تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های یارانه‌ای و حمایتی چند سازمان و وزارتخانه از جمله وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و … از مرحله ثبت‌نام، پالایش اطلاعات متقاضیان تا مرحله نهایی واریز را انجام می‌دهند.

به احتمال زیاد ثبت‌نام به صورت پیامکی یا از طریق سامانه انجام می‌شوند. همچنین براساس این مصوبه همه کسانی که به هر دلیلی یارانه نمی‌گیرند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: