جولان ارابه‌های مرگ در آذربایجان/ ۳۷ کشته و زخمی تنها در یک روز

جولان ارابه‌های مرگ در آذربایجان/ ۳۷ کشته و زخمی تنها در یک روز
کدخبر : 563729

گویا خودروهای شخصی تبدیل به ارابه‌هایی برای مرگ سرنشینان شده است.

تصادف یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور به شمار می آید. تنها در یک روز ۳۷ نفر بر اثر تصادف خودرو آنهم تنها در یک استان کشته و زخمی شدده اند.خواب آلودگی و عدم توجه به جلو یکی از دلایل بروز تصادف رانندگی می‌باشد. تصادف منجر به فوت به طور روزانه و مکرر در جاده های کشور اتفاق می‌افتد.

روز جمعه، هشت حادثه خونین و جداگانه در نقاط مختلف استان ۳۷ کشته و زخمی در پی داشت.

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال استان آذربایجان‌غربی در پی اعلام این خبر گفت: صبح روز جمعه در پی اعلام حادثه واژگونی خودروی سمند در سدارس به چایپاره نجاتگران جمعیت هلال احمر پلدشت به محل حادثه اعزام شدند و ۶ مصدوم گرفتار شده در داخل خودرو را رهاسازی کردند.

وی افزود : همزمان با این حادثه نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بوکان در حادثه واژگونی پراید در محور بوکان به میاندوآب ۶ مصدوم گرفتار شده در داخل خودروی پراید را رهاسازی کردند.

جعفرزاده اضافه کرد: همچنین ۲ مصدوم هم در واژگونی خودروی پژو پارس در محور میاندوآب به مهاباد توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات برده رشان میاندوآب امدادرسانی و ۲ مصدوم دیگر در حادثه ای مشابه در واژگونی پژو ۲۰۶ توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات عین الروم اشنویه رهاسازی و به بیمارستان انتقال یافتند ضمن اینکه ۲مصدوم دیگر در انحراف از جاده خودروی پیکان در محور بازرگان به ماکو با مداخله نجاتگران پایگاه امداد و نجات شهید آذربان ماکو نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال استان آذربایجان‌غربی گفت: در حادثه ای دیگر در جنوب استان، نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پیرانشهر بعد از دریافت گزارش از ستاد ۱۱۲ مبنی بر تصادف خوردی پژو با سمند به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به رهاسازی ۷ مصدوم حادثه کرده که چهار نفر از حادثه دیدگان در محل حادثه فوت شده بودند.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: در مسیر نقده به ارومیه نیز یک دستگاه اتوبوس همراه با ۳۵ سرنشین از مسیر خارج و پنج نفر از این سرنشینان دچار مصدومیت شدید شدند که نجاتگران اعزامی از پایگاه امداد و نجات حیدرآباد ، بعد از رهاسازی، مصدومین را تحویل فوریت‌های پزشکی و بیمارستان نقده کردند.

وی ادامه داد: غیر از حوادث جاده‌ای در سطح استان در روز جمعه، سد شهرچای ارومیه نیز ۳ فوتی گرفت که نجاتگران شهرستان ارومیه درحال پشتیبانی تیم غواصی در حال پیدا کردن غرق شده ها هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: