اداره‌ کل هواشناسی از بارش باران و برف در زنجان خبر داد

اداره‌ کل هواشناسی از بارش باران و برف در زنجان خبر داد
کدخبر : 546949

هواشناسی استان زنجان نسبت به بارش برف در زنجان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: بارش باران و گاهی رگبار باران توام با رعد و برق که در ارتفاعات می‌تواند به صورت برف باشد، مناطق مختلف این استان را فرا می گیرد.

محمدرضا رحمان‌نیا، روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای افزود: بارش ها از بعدازظهر جمعه /۷ آبان ماه/ در این استان آغاز شده و تا اواخر روز یکشنبه /۹ آبان ماه/ تداوم خواهد داشت که لازم است افراد به توصیه ها و هشدارهای هواشناسی توجه جدی داشته باشند.

وی به توصیه های کاربردی اشاره کرد و اظهار داشت: احتیاط در ترددهای درون شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اجتناب از توقف و اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها را در این اطلاعیه مورد تاکید قرار داده است.

رحمان نیا افزود: کشاورزان نیز به منظور جلوگیری از خسارات و آسیب های احتمالی نسبت به جمع آوری و انتقال محصولات به محل های مناسب و محافظت از تاسیسات کشاورزی، انبارها و گلخانه ها اقدام کرده و چوپانان نیز از چرام دام در ارتفاعات خودداری کنند.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: