هشدار سازمان هواشناسی ؛ طوفان در راه است !

هشدار سازمان هواشناسی ؛ طوفان در راه است !
کدخبر : 546950

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای از وزش باد و بارندگی در روز های آینده خبر داده است.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای که منتشر نموده از بارش باران و ورزش باد خبر داده است.هشدار هواشناسی را باید جدی بگیرید .وضعیت هواشناسی در ۵ استان کشور به صورت بارشی میباشد . سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را نیمه ابری اعلام کرد.اطلاعیه سازمان هواشناسی را در متن زیر به طور کامل مشاهده می نمایید .

هواشناسی

اطلاعیه سازمان هواشناسی 

در البرز، تهران، قم، اردبیل، گیلان و مازندران شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود. یکشنبه و دوشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

وضعیت جوی تهران طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی 

 آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد است.

گفتگو با معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه 9 آبان بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعدازظهر شنبه در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

هواشناسی

اصغری بیان کرد: روز یکشنبه 9 آبان بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر ادامه دارد. همچنین در جنوب غرب وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

هشدار هواشناسی تا کی ادامه دارد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه با تضعیف سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می شود. در این روز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نخواهد بود.

توصیف سامانه توسط سازمان هواشناسی 

زمان شروع: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

زمان پایان: اواخر وقت یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

نوع مخاطره: رعد و برق و رگبار باران و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷ : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان.

اثر مخاطره: خسارت به محصولات کشاورزی و دامها

هواشناسی

توصیه های سازمان هواشناسی 

مزارع و باغات : رعایت اصول فنی و بسته بندی مناسب در برداشت و حمل مزارع پیاز و سیب زمینی در استان آذربایجان شرقی - آماده سازی زمین و کشت کلزا با توجه به فرصت محدود باقیمانده در منطقه طارم – عدم آبیاری مزارع ذرت استان خوزستان - زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش ها - عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها - استحکام سازه های باغی در برابر وزش باد شدید - انجام آبیاری در خاک های شور بعد از وقوع باران به منظور آبشویی شوری از محیط ریشه - تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف.

سالن های پرورش قارچ، گلخانه و انبار : استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر وزش باد - کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی - بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام بارش و باد.

سالن های مرغداری و دامداری : عدم استفاده از آب باران برای دام ها - جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن ها.

استخر های پرورش ماهی : پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها - جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر ها با توجه به روان آب و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها - عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی - تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی.

عشایر و زنبوردارای : خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها با توجه به وقوع بارش ها‌ - عایق بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و وزش باد - عدم چرای دام در مراتع و انتقال دام ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۰۷ : ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، قزوین، همدان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال خوزستان.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، لرستان، مرکزی، همدان، غرب مازندران، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، قم، تهران.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی ، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

هواشناسی

هواشناسی خوزستان از افزایش گرد و خاک خبر داد

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش و رعد و برق و تندباد و گرد و خاک محلی در مناطق مختلف استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: ورود سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری تا اوایل روز یکشنبه سبب بارش همراه با رعد و برق در مناطق شمالی، غربی و شرقی و به صورت پراکنده در بقیه مناطق استان خوزستان و همچنین وزش بادهای متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق غربی و جنوبی و بعضا مرکزی خواهد شد.

وی افزود: اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز تا اوایل روز شنبه است. تا اوایل روز یکشنبه  شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۳۴.۸ و  ایذه  با ۱۱.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۴.۱ و ۲۰.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

هواشناسی

اطاعاتی از هواشناسی 

هواشناسی (به انگلیسی: Meteorology) شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است. هواشناسی دانشی است که دربارهٔ شناخت جو و هوای اطراف کره زمین به مطالعه و تحقیق می‌پردازد. 

پدیده‌های هواشناسی، رویدادهای آب‌وهوایی قابل مشاهده هستند که توسط علم هواشناسی توضیح داده می‌شوند. پدیده‌های هواشناسی با تغییرات اتمسفر زمین توضیح و تفسیر می‌شوند: دما، فشار هوا، بخار آب، جریان باد و اختلاف و ارتباط این متغیرها و اینکه در طول زمان چطور تغییر می‌کنند. مقیاس‌های فضایی مختلف برای توصیف و پیش‌بینی آب و هوای یک محلی، منطقه‌ای و جهانی استفاده می‌شوند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: