اولین واکنش مهدی طارمی به حذف از تیم ملی+ ویدئو

اولین واکنش مهدی طارمی به حذف از تیم ملی+ ویدئو
کدخبر : 547503

مهدی طارمی به حذف اسمش از تیم ملی واکنش نشان داد

 مهدی طارمی، بازیکن فوتبال ایرانی است که در پست مهاجم برای باشگاه پورتوی پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت. مهدی طارمی در سال ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به تیم سرشناس پرتغالی «پورتو» پیوست. مهدی طارمی بهترین بازیکن لیگ برتر پرتغال شد. مهدی طارمی با وجود عملکرد خوبش به دلیل اختلافش با اسکوچیچ از لیست تیم ملی خط خورد.

مهدی طارمی به حذف اسمش از تیم ملی واکنش نشان داد


فوتبال حرفه‌ای مهدی طارمی

مهدی طارمی فوتبال را از ۶ سالگی زیر نظر پدر در مدرسه فوتبال صداوسیما شروع کرد، اما به صورت حرفه‌ای از باشگاه جوانان برق بوشهر در ۱۰ سالگی فوتبال را آغاز کرد. از سال ۸۱ که تا سال ۸۴، به ترتیب در تیم‌های برق بوشهر و حیات بوشهر بازی کرد. در سال ۱۳۸۴ به جوانان باشگاه ایرنجوان بوشهر دعوت شد و بعد از سه سال به تیم بزرگسالان این باشگاه راه یافت. 

مهدی طارمی

از سال 87 دو سال در شاهین بوشهر و دو سال در ایرانجوان بوشهر بازی کرد، تا اینکه در سال 93 توسط مشاوران علی دایی به این مربی معرفی شد. مهدی طارمی در نهایت خرداد 93 رسما به مدت دو سال به پرسپولیس پیوست، او قراردادش را سفید امضا کرد و نوشتن رقم قرارداد خود را به علی دایی سپرد.

مهدی طارمی

شهرت مهدی طارمی از فروردین سال ۹۴ با تک گل او از نقطه پنالی در مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شروع شد؛ او در نهایت در سه سال حضور خود با ۵۵ گل بهترین گلزن تاریخ باشگاه لقب گرفت.

مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشد

لیست تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با لبنان و سوریه در حالی اعلام شد که «دراگان اسکوچیچ» سرمربی ایران قید مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو را زد و او را به تیم ملی دعوت نکرد.

مهدی طارمی

این موضوع علاوه بر بازتاب گسترده در رسانه‌های پرتغال، در خبرگزاری رویترز هم منعکس شده است

رویترز نوشت: «مهدی طارمی مهاجم پورتو از لیست تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی برابر لبنان و سوریه توسط دراگان اسکوچیچ کنار گذاشته شد. هیچ دلیلی اعلام نشده است که چرا طارمی که این فصل ۱۰ گل برای تیم پورتو صدرنشین لیگ پرتغال به ثمر رسانده، از لیست ۲۷ نفره اسکوچیچ کنار گذاشته شده است.» این خبرگزاری همچنین به تاثیرگذاری طارمی و سردار آزمون در تیم ملی ایران و همکاری آنها برای گلزنی به حریفان اشاره کرده است.

مهدی طارمی

ماجرای خط خوردن طارمی از تیم ملی ایران به انتشار پیام انتقادی او از دراگان اسکوچیچ بر می‌گردد. اسکوچیچ در مصاحبه‌ای ضمن تمجید از قدرت بدنی و تکنیک بازیکنان ایران، اعلام کرده بود فوتبالیست‌های کشورمان از نظر تاکتیکی ضعف دارند و باید در این بخش پیشرفت کنند. طارمی چند روز بعد از این اظهارنظر اسکوچیچ، بدون نام بردن از سرمربی تیم ملی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که فوتبالیست‌های ایرانی درک تاکتیکی بالایی دارند و مشکل جای دیگری است.

مهدی طارمی

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد و کره جنوبی و لبنان با ۷ و ۵ امتیاز دوم و سوم هستند. ایران که به دنبال سومین صعود متوالی به جام جهانی است، روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان به ترتیب با لبنان سوریه بازی می‌کند.

مهدی طارمی

درخشش مهدی طارمی در تیم ملی و مرد سال فوتبال

مهدی طارمی چند روز قبل از ورود به باشگاه پرسپولیس در ۲۶ اردیبهشت ۹۴ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شد. او سال ۹۳‌–‌۹۴ علاوه بر برترین مهاجم لیگ، مرد سال فوتبال ایران نیز شد. 

مهدی طارمی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود؛ او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های سه امتیازی زد و در این مسابقات عملکرد خوبی داشت. او در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت و در هر سه مسابقه به میدان رفت. مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود به‌جا گذاشت.

مهدی طارمی

مهدی طارمی و سحر قریشی

مهدی طارمی مجرد است اما فیلم لورفته او با بازیگر زن نام‌آشنای سینمای ایران، سحر قریشی در فرودگاه قطر شائبه ازدواج این دو را سر زبان‌ها انداخت، ولی تاکنون این دو نفر این خبر را تایید نکرده‌اند. 

مهدی طارمی

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    صدرحمت به زن قائدی

  • حمید

    سلام
    به نظر من بازی ایران مقابل کره فقط وقت گذراندن بود که بازی تمام شود. فقط ارسال توپ به محوطه جریمه از هوا . عدم ارسال توپ از روی زمین که نقطه ضعف کره ای ها بود . برنامه ریزی شده بود فقط بازی تموم شه .چرا؟ نمدونم . تا اینکه کره ای ها توافق رو زیر پا گذاشتند و گل اول رو زدند! کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من! امیدوارم حذف طارمی برتامه ریزی شده توسط لبنان و سوریه نباشد!