یارانه نان حذف می شود؟ | روغن گران می شود؟

یارانه نان حذف می شود؟ | روغن گران می شود؟
کدخبر : 547507

تکلیف یارانه نان روشن شد

سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت:  ۴ میلیون و ۵۳۴ تن گندم  در کشور تولید شد و برای تامین کسری مورد نیاز واردات انجام و کسری مورد نیاز از این محل تامین شد به طوری که اکنون می توان گفت که نگرانی  برای تامین این محصول در کشور وجود ندارد.

وی درباره وضعیت تامین شکر افزود: یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن تولید داشته ایم و آمار کارخانجات نشان می دهد که تولید شکر پاییزه ۵۲ درصد و در کل ۲۲ درصد افزایش تولید داشته ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: امیدواریم تا خرداد سال آینده مشکلی برای تامین محصول شکر در کشور نداشته باشیم.

قیمت هر کیلوگرم شکر حداکثر ۱۸ هزار تومان است

وی گفت: رنج قیمت شکر بسته بندی شده در بازار ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان است و در صورتی که قیمت ها بالاتر باشد، گران فروشی صورت گرفته است.

گندم مورد نیاز کشور تا پایان سال تأمین شد

 گندم صنف و صنعت دیگر توسط دولت تامین نمی شود

این مقام مسئول اظهار داشت: بخش عمده ای از گندم مورد نیاز صنف و صنعت را  دیگر دولت و شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین نخواهد کرد، بر این اساس دیگر فعالان این بخش خود باید نسبت به عقد قرارداد با کشاورزان اقدام  کنند و به صورت توافقی آن را خریداری کنند که این امر می تواند منجر به کاهش بار دولت در خرید تضمینی گندم می شود.

وی گفت: در حوزه تغییر نرخ ارز هیچ تصمیمی تا به امروز اخذ نشده است و هر آنچه مطرح است در واقع بررسی و مطالعه است؛ این امر نیاز به الزامات قانونی دارد و نظر مقامات و تصمیم گیران قبل از اجرا گرفته می شود.

یارانه نان برداشته نخواهد شد

وی در ارتباط با امکان حذف یارانه آرد خبازی و نان گفت: یارانه و ارز واردات گندم به واسطه ملاحظات حاکمیتی که دارد حتی مطالعه ای برای حذف آن صورت نگرفته است و قیمت آرد و نان به طور قطع تغییری نخواهد داشت.

هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن تا به امروز گرفته نشده

وی در پاسخ به ادعای کارخانجات صنایع غذایی مبنی بر کمبود روغن پالم گفت: ۳۴۰ هزار تن روغن پالم  به کشور آمده است در حالی که کل واردات روغن خام ۴۰۰ هزار تن است.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: