انتقاد مرجع تقلید از مجلس چه بود؟

انتقاد مرجع تقلید از مجلس چه بود؟
کدخبر : 547517

آیت الله علوی گرگانی از محقق نشدن حقوق ملت گلایه کرد

آیت الله علوی گرگانی در این دیداربا رئیس مجلس با اشاره به وضعیت کشور، گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار گرفته است که نیاز بسیار به کمک و مساعدت دارد که البته شما به تنهایی نمی‌توانید و همه ما باید به حل آن کمک کنیم.

این مرجع تقلید با توصیه به مسئولین نظام مبنی بر حفظ تقوا و در میان مردم بودن افزود: کار باید به دست مردم پیش برود لذا اگر آن‌ها کنار مسئولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت.

وی همچنین مسأله فرهنگ جامعه را بسیار مهم خواند و افزود: اگر فرهنگ جامعه‌ از دست برود به فاصله گرفتن مردم از مسئولان می‌انجامد که بالاترین عذاب است. 

این استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی و معیشتی خاطرنشان کرد: وقتی خبردار شدم افراد لایقی در رأس کار آمده اند خوشحال شدم و اکنون انتظار داریم هرچه زودتر آثار و برکات این حضور را ببینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم با بیان اینکه جهت گیری مجلس بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ اختصاص یافته است، یادآور شد: در مدت کاری مجلس و موضوع نظارتی، طرح‌ها و لوایحی که در جهت مسائل اقتصادی و فرهنگی است را سرلوحه قرار دادیم برای مثال در حوزه اقتصادی موضوع مسکن را در نظر گرفتیم و تلاش کردیم اشکالات مسکن مهر را برطرف کرده و نقاط قوت آن را تقویت کنیم که به زودی در این حوزه با همت دولت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به تصویب طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها، یادآور شد: مردم در گذشته برای ایجاد یک شغل برای مثال احداث یک دامپروری باید بیش از ۹۰ بار به دستگاه‌های دولتی در ارگان‌های مختلف مراجعه می‌کردند تا مجوز بگیرند که ما کاملا موضوع را برعکس کردیم.

قالیباف همچنین با بیان اینکه در حوزه معیشت کرونا یک نوبت سبد معیشتی برای خانواده‌ها در نظر گرفتیم، تدبیری برای مالیات مسکن‌های خالی اندیشیده و اقداماتی در حوزه بورس داشتیم، گفت: در دستور کار داریم تا بتوانیم یارانه‌ای را که عملا نصیب دلالان می‌شود با تدبیری برای افزایش قدرت خرید مردم مستضعف استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بودجه حوزه فرهنگی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ۲.۵ برابر، عنوان کرد: همچنین با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می‌شود.

قالیباف با اشاره به مسائل بین المللی و هسته‌ای نیز گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردیم که یکی از خلاء‌های جدی بود و توانست برای کشور تولید قدرت کند و امروز می‌بینیم در جریان مذاکرات وین، همین قانون است که دست مذاکره کنندگان را باز کرده است.

وی افزود: در جریان مذاکرات همواره وزارت خارجه آمریکا به ایران می‌گفت این اقدامات در اختیار ما نیست و کنگره تصمیم گرفته و ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم و اکنون تصویب این قانون در مجلس قدرت دیپلمات‌های ما را افزایش داده و زیر بار هر ادعا‌های آن‌ها نمی‌رویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: