دومین مواجهه مهم ارتش ایران و آمریکا

دومین مواجهه مهم ارتش ایران و آمریکا
کدخبر : 547550

پهپادهای MQ-۹و RQ۴ آمریکایی که به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران ورود کرده بودند، رهگیری شدند و مورد اخطار قرار گرفتند.

در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، پهپادهای MQ-۹ و RQ۴ آمریکایی در حالی که از کیلومترها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشتند، اقدام به ورود به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کرده بودند، از سوی پدافند هوایی ارتش رهگیری و با اخطار جدی مواجه شدند.

این هواگردهای فرامنطقه‌ای پس از قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری و اخطار، مسیر خود را از حالت نزدیک شونده به مرزهای جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند.

بر اساس این گزارش، رزمایش مشترک  دوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از ابتدای برگزاری، مورد توجه نیروهای فرامنطقه‌ای بویژه آمریکا قرار گرفته و در این راستا پهپادهای MQ-۹ و RQ۴ آمریکایی، اصرار بر فعالیت در محدوده FIR جمهوری اسلامی ایران و محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی)، قصد جمع آوری اطلاعات و نزدیکی به منطقه عمومی این رزمایش را داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • محمد فرحبخش

    امریکا اگر تو. هر کاری فضولی نمیکرد مردم ایران الان به این روزا گرفتار نمیشدن والان بایستی یکی از قویترین ارتشهای دنیا را داشته باشه